معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام گفت: ایلام استان پایلوت طرح کوچک و چابک سازی ادارات تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شد.
کد خبر: ۱۱۱۵۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲ 18 July 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ محمدحسین جهانی اظهار از آغاز مطالعات باز طراحی ساختار سازمانی واحدهای استانی و شهرستانی وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ایلام خبر داد.

وی افزود: استان ایلام به همراه استان های اصفهان، آذربایجان غربی، تهران و خراسان شمالی به عنوان پایلوت باز طراحی ساختار سازمانی دستگاه های اجرایی در گستره تقسیمات کشوری با محوریت واحدهای اداری استانی و شهرستانی وزرات تعاون انتخاب شده است.

جهانی یادآور شد: همه خدمات واحدهای استانی و شهرستانی تابعه این وزارتخانه براساس شرایط و شرح وظایف آنها احصا و مطابق مطالعات آمایش سرزمین و اقتضائات استان، پیشنهادات مربوط به ساختار واحدهای مذکور تهیه و به سازمان اداری و استخدامی کشور ارسال می شود.

وی ادامه داد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی ضمن جمع آوری و تهیه داده های مربوط به خدمات این دستگاه ها با بررسی وضعیت موجود و همچنین مسائل و مشکلاتی که در ارائه خدمات در واحدهای استانی و شهرستانی وجود دارد، پیشنهادات و راهکارهای استان را در خصوص نحوه اجرا توسط دولت، مدیریت محلی یا به صورت الکترونیکی برای اجرا و آماده سازی به سازمان اداری و استخدامی کشور ارائه می کند.

جهانی هدف از بازطراحی ساختار سازمانی را بهبود امور و منطقی سازی اندازه دولت، کاهش هزینه های ارائه خدمات، ارتقا کیفیت خدمات، چابک و کوچک سازی بدنه دولت، افزایش رشد بهره وری در بخش های مختلف اقتصادی و اجتماعی و همچنین اجرای مؤثر ماده ۳۰ قانون خدمات کشوری ذکر کرد.

وی تأکید کرد: به منظور رفع نقاط ضعف احتمالی در تدوین نحوه اجرای فرآیندها، اقدامات دستگاه های اجرایی ذیربط بصورت هفتگی مورد بررسی قرار می گیرند.

به گزارش ایرنا، واحدهای استانی تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شامل ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهزیستی، آموزش فنی و حرفه ای، تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی است.

۲۱ وزارتخانه در کشور فعال است که هر وزراتخانه برای اجرای این طرح بین چند استان تقسیم شده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار