مدیرکل امور عشایری ایلام:
مدیر کل امور عشایر ایلام گفت: شبکه های آبرسانی ثابت در بیشتر نقاط عشایری شهرستان ایوان احداث و آبرسانی سیار در این مناطق حذف شده است.
کد خبر: ۱۱۱۳۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲ 09 July 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ محمد جواد خانزادی اظهار داشت: با ایجاد شبکه آبرسانی و تاسیسات ثابت در مناطق عشایر پلیه، تعل و گیلانه، سیاهگل و چشمه مهرو با جمعیتی بالغ بر صد خانوار، آبرسانی سیار در این مناطق حذف شده است.

وی افزود: با هدف توسعه پروژه آبرسانی و بهرمندی بیشتر عشایر تا پایان سال عشایر منطقه دره دریژ سراب هم از آب بهداشتی سالم و پایدار بهره‌مند خواهند شد.
 
مدیر کل امور عشایر استان ایلام عنوان کرد: فاز اول پروژه تامین آب شرب عشایر درگه و بانکول شهرستان ایوان که آب شرب ۱۶۷ خانوار کوچک با جمعیتی معادل ۱ هزار و ۵۴ نفر است در هفت کانون تامین شده است.
 
خانزادی ادامه داد: ۱۱ درصد جمعیت استان ایلام را عشایر تشکیل می‌دهد که سالانه شصت درصد گوشت قرمز مورد نیاز استان را تامین می‌کنند و ارزش تولیدات آن‌ها بیش از سه هزار و پانصد میلیارد تومان است.
 
گفتنی است؛ در شهرستان ایوان هزار و یک خانواده عشایر وجود با جمعیت ۱۴۰ هزار راس دام که در مناطق ییلاقی و قشلاقی مشغول فعالیت هستند./ح
 

بیشتر بخوانید

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار