مدیرعامل شرکت گاز ایلام از گازرسانی به پنج روستا در اقصی نقاط استان در طول سه ماهه اول سال جاری خبر داد و گفت: پرونده گازرسانی به روستاهای ایلام امسال بسته می شود.
کد خبر: ۱۱۱۳۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱ 02 July 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛  محمود کشاورز روز یکشنبه اظهار داشت: از این تعداد سه روستا در دهلران، یک روستا ملکشاهی و یک روستای هلیلان بوده است.

وی افزود: هم اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹ درصد جمعیت روستایی استان از گاز طبیعی برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام با بیان اینکه این روستاها شامل ابوغویر، چم هندی و کعب الحاج دهلران، بلوطستان شوهان از توابع ملکشاهی و داربید کرنی هلیلان هستند، تاکید کرد: با گازرسانی به این تعداد روستا، بیش از ۱۷۵ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۷۹۰ نفر از گاز طبیعی برخوردار شده‌اند.

کشاورز اضافه کرد: گازرسانی به مناطق محروم از مولفه‌های اصلی توسعه پایدار روستایی است و روند اجرایی پروژه‌های گازرسانی به یک درصد جمعیت باقیمانده روستایی استان که از مناطق کمتر توسعه‌یافته و سخت گذر است تا پایان سال جاری بسته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۲۶ شهر استان از گاز طبیعی برخوردار شده‌اند و هم‌اکنون همه شهرهای استان گازدار هستند، یادآور شد: در حال حاضر ۵۶۰ روستای استان از نعمت گاز برخوردار شده‌اند که با برنامه ریزی‌های انجام‌شده تا پایان سال، همه روستاهای دارای قابلیت گازرسانی در استان گازدار خواهند شد.

وی تعداد کل روستاهای ایلام را ۶۳۷ روستا عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۵۶۰ روستا گازدار، ۲۷ روستا در دست اجرا، ۱۴ روستا در برنامه‌ریزی آتی گازرسانی و ۳۶ روستا بدلیل شرایط خاص از جمله صعب‌العبور بودن، خالی از سکنه بودن، جمعیت ساکن کمتر از پنج خانوار و غیره، از لحاظ سرانه کشوری مصوب، برای گازرسانی فاقد توجیه و قابلیت گازرسانی هستند.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام به روستاهای فاقد قابلیت گازرسانی اشاره کرد و افزود: از این تعداد، ۱۱ روستا در آبدانان، یک در روستا ایلام، ۱۰ روستا ایوان، ۶ روستا دره‌شهر، ۵ روستا دهلران، ۲ روستا در بدره و یک روستا چوار هستند که در صورت موافقت شرکت ملّی گاز مبنی بر صدور مجوز و تخصیص اعتبار، این تعداد روستا نیز در آینده گازدار خواهند شد./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار