فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از مردم خواست قبل از برپایی خیمه و برگزاری مراسم عزاداری، با نیروی انتظامی هماهنگی لازم را به عمل آورند.
کد خبر: ۱۱۱۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷ 13 October 2015
سرهنگ عبدالعلی روان‌بخش در جمع اصحاب رسانه با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم اظهار داشت: با توجه به اجرای طرح‌های عمرانی در شهر کرمان و انتقال ترافیک به مسیرهای کم‌عرض، لازم است که در برپایی خیمه‌های عزاداری، توجه لازم انجام گیرد تا موجب بسته شدن مسیرهای عبور مردم نشود.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از مردم خواست قبل از برپایی خیمه و برگزاری مراسم عزاداری، با نیروی انتظامی هماهنگی لازم را به عمل آورند.

روان‌بخش با بیان این‌که در شش‌ماه ابتدای سال‌جاری، ضریب احساس امنیت در کرمان افزایش داشته است، گفت: در مجموع، وقوع سرقت‌ها در شش‌ماه ابتدای سال‌جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 13 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: سرقت‌های مهم در شش‌ماه امسال 11 درصد کاهش داشته، اما سرقت مغازه، در شش‌ماه ابتدای سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، 24 درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان خاطرنشان کرد: در نیمه‌ی نخست سال‌جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، سرقت منزل 14 درصد، سرقت موتورسیکلت یک درصد، سرقت اتومبیل 27 درصد، کیف‌قاپی 25 درصد، سرقت به عنف 17 درصد و سرقت‌های مسلحانه 25 درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به افزایش پنج درصدی کشف سرقت‌ها گفت: 37 درصد سرقت‌ها در شهرستان کرمان کشف شده و در حوزه‌ی تجاوز به‌ عنف، 69 درصد کاهش وقوع داشته‌ایم.

روان‌بخش هم‌چنین گفت: در شش‌ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، در مجموع هشت درصد کاهش دستگیری داشته‌ایم که دستگیری مردان 10 درصد کاهش و خانم‌ها 32 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان این‌که اعتیاد و از بین رفتن قبح برخی موارد، موجب شده تا نقش زنان در وقوع جرایم افزایش یابد، گفت: در سال‌جاری 17 نفر از دستگیرشدگان، در رده‌ی سنی تا 14 ساله هستند.

وی هم‌چنین گفت: از ابتدای مهرماه‌جاری تاکنون، شاهد کاهش 11 درصدی وقوع سرقت‌ها بوده‌ایم، اما سرقت‌های مهم، دو درصد افزایش داشته است.

روان‌بخش در خصوص نوشته‌هایی که به مناسبت ماه محرم روی خودروها نوشته می‌شود، گفت: بر نوشته‌هایی که به مناسبت‌های مختلف از جمله ماه محرم روی خودروها نوشته می‌شود نیز نظارت خواهد شد؛ ضمن این‌که با هماهنگی پلیس راهور مقرر شد تا از این کار پیش‌گیری شود؛ زیرا در برخی موارد، جملاتی روی خودروها نوشته می‌شود که با شأن ماه محرم، تناسب چندانی ندارد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان به اجرای طرح سامان‌دهی موتورسیکلت‌سواران نیز اشاره کرد و گفت: بیش از 95 درصد زورگیری‌ها و کیف‌قاپی‌ها در شهرستان کرمان، به‌وسیله‌ی موتورسیکلت‌سواران انجام می‌شود.

وی افزود: ایجاد مزاحمت‌ها، تصادف‌های جرحی و فوتی و عدم رعایت مسایل ترافیکی، از دیگر مشکلات ناشی از حضور موتورسیکلت‌سواران در سطح شهر است.

روان‌بخش با بیان این‌که با موتورسیکلت‌سوارانی که پلاک موتور آن‌ها مخدوش باشد و یا این‌که پلاک ملی به نام خودشان نباشد، برخورد و موتورسیکلت آن‌ها متوقف می‌شود، گفت: از 20 مهرماه به مدت دوماه، فرصت تعیین شده تا موتورسیکلت‌های فاقد پلاک، نسبت به دریافت پلاک اقدام کرده و یا افراد، برای ثبت پلاک موتورسیکلت‌ها به‌نام خود، به پلیس راهور مراجعه کنند.

روان‌بخش هم‌چنین با تاکید بر این‌که رسانه‌ها در پیش‌گیری معضلات اجتماعی نقش مهمی بر عهده دارند و تاکنون نیز این نقش خود را به خوبی ایفا کرده‌اند، گفت: اعتماد رسانه‌ها و مردم به نیروی انتظامی، مایه‌ی افتخار و پشتوانه‌ی مهمی برای پلیس است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار