بنیانگذار شهربازی روباز قهرمانان خبر داد؛
بنیانگذار شهربازی روباز قهرمانان گفت: به سهم خودمان در حوزه مسئولیت اجتماعی، یک شنبه‌های مهربانی داریم که میزبان بچه‌های محک، کمیته امداد، راه سلامتی، میزبانان خورشید، بهزیستی و ... هستیم، تا زمینه ساز شادی و نشاط در آنها شویم.
کد خبر: ۱۱۱۲۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵ 27 June 2023
یکشنبه های مهربانی در شهربازی قهرمانان

به گزارش تابناک رضوی، محمد ورزنده در حاشیه سومین ورک‌شاپ تخصصی بهره‌برداری شهربازی قهرمانان، با بیان این مطلب گفت: در فرهنگ دینی ما بر سرزندگی  نشاط و امید تاکید شده است، همانطور که امام رضا(ع)  در حدیثی می‌فرمایند: بعد از انجام واجبات هیچ چیزی به اندازه شاد کردن دل مومن نزد خداوند با ارزش نیست. 

وی افزود: در موفقیت هر اقدامی بحث مالی آخرین موضوع است. مشاورین، سازمان‌ها که اگر تعامل برقرار شود موفقتر خواهند بود. در این میان دوستان فراوانی بودند که مرا در این راه همیاری کردند. یکی از دوستان به من گفت پول این کار خیلی با برکت است، چون پول دریافتی بابت شادی مردم است. آنجا بود که تصمیم گرفتم دل مردم را شاد کنم.

مالک شهربازی قهرمانان اظهار کرد: رسالت ما این است کار خودمان را بی عیب و نقص انجام دهیم. دو اصل بزرگ، ایمنی و محیط اجتماعی را در مجموعه دنبال می‌کنیم. استاندارد ایران سخت ترین استانداردهای جهان است. در این مجموعه از اولین نفر تا آخرین نفر باید به ایمنی توجه نماید. محیط، مسیر تردد و...... باید ایمن باشد.

ورزنده عنوان کرد: ما مجموعه را خانواده محور دیده‌ایم. خانواده باید در آن آرامش داشته باشد. ما دنبال حال خوب هستیم. ما چیزی به عنوان مشتری نداریم همه افراد را مهمان می‌بینیم و باید رفتار و برخورد با مهمان انجام گیرد. به سهم خودمان در حوزه مسئولیت اجتماعی، یک شنبه‌های مهربانی داریم که میزبان بچه‌های محک، کمیته امداد، راه سلامتی، میزبانان خورشید، بهزیستی و ... هستیم، تا روح آنها را خوب کنیم.

وی تاکید کرد: هدف ما این است زائرین با خاطره خوش مشهد را ترک کنند و همشهریان خدمتی که به آنها ارائه می‌شود در شان آنها باشد و بهترین و ایمن ترین وسایل را جهت شاد کردن زائرین و مجاورین مهیا نمائیم. سعی کردیم کارهایی که انجام داده‌ایم رضایت خداوند و مشتری را داشته باشیم.

محمد ورزنده با اشاره به اینکه مجموعه شهربازی قهرمانان در ۶ هکتار بنا شده است، تصریح کرد: از سال ۹۷ بصورت شبانه روزی کار را شروع کردیم اما بخاطر همه‌گیری کرونا دو سال زمین گیر بودیم و عملا فعالیت ممکن نبود. اما ما از پا نشستیم و طرح توسعه مجموعه را دنبال کردیم. مجموعه فرابازی که مدرنترین مجموعه کشور است و با استانداردهای فداراسیون‌های ورزشی کشور در همه موارد مطابقت می‌کند، انجام شد.

بنیانگذار شهربازی روباز قهرمانان بیان کرد: در این مجموعه حداقل ۲۵۰ نفر اشتغال دارند. دستگاه‌ها و تجهیزات در کشور، هم از لحاظ تنوع و هم از جهت تعداد بی‌نظیر است. وسایل بازی به لحاظ به روز و مدرن بودن و ایمنی کامل سرآمد در کشور خواهند بود.

وی درخصوص همایش نیز توضیح داد: این سومین ورک‌شاپ تخصصی بهره‌برداری شهربازی قهرمانان در خصوص ایمنی، آداب میزبانی و تجربه‌های جهان است، که از اول سال برگزار و مباحث توسط اساتید برجسته دانشگاه ارائه می‌شود. ما اعتقاد داریم این همایش‌ها در ارتقاء همکاران، مشتری مداری و همدلی نقش بالایی ایفاء می‌نماید.

فرشاد فیروزآبادی، معاون اجرایی اداره کل استاندارد خراسان رضوی نیز بیان کرد: استاندارد تجهیزات بازی در شهربازی ها، مجموعه‌های آبی، مهد کودک‌ها و بازی کودکان شامل استاندارد اجباری است. استاندارد تجهیزات شهربازی با استاندارد شهربازی متفاوت و دو مقوله جدا است. می‌تواند شهربازی استاندارد باشد اما برخی تجهیزات استاندارد نباشند.

وی افزود: برای مجوز سالیانه یک دوره و هر سه ماه یکبار بازدید ادواری از شهربازی و تجهیزات انجام می‌گیرد. اینکه مدیران شهربازی‌ها به استاندارد توجه و دقت داشته باشند، در مدیران کم دیده می‌شود. در استان خراسان رضوی ۲۵۷ تجهیزات غیر استاندارد داریم که باید مجددا بازدید انجام گیرد.

فیروز آبادی تاکید کرد: سیستم قضائی ما طوری است که اگر مشکلی ایجاد شود، حتی اگر استاندارد باشد نه فقط مالک مجموعه بلکه مدیر و اپراتور نیز مقصر شناخته می‌شوند و ملزم به پرداخت دیه هستند. پس هر روز با چک لیست کامل و بهتر می‌توان از بروز حادثه جلوگیری کرد.

مرتضی اسکافی نوغانی، ریاست سابق اتحادیه بازی و سرگرمی مشهد نیز در این مراسم به خبرنگاران گفت: ما اولین اتحادیه در کشور هستیم که با این عنوان تشکیل می‌شود. سال ۹۷ برای اولین بار در کشور ساماندهی شهربازی در اتحادیه انجام گرفت.

وی افزود: یکی از رسالت‌های شهربازی بازی و نشاط بوده که متولی آن شهرداری‌ها هستند. اما متاسفانه اکنون آنها کاسب شده‌اند. مالکیت بسیاری از شهربازی‌های کشور در دست بخش دولتی است و فقط بهره‌بردار آن با بخش خصوصی بوده است. ما افتخار داریم مجموعه قهرمانان نخستین شهربازی روباز استان است که مالکیت، تجهیزات و بهره‌بردار متعلق به بخش خصوصی است.

ریاست سابق اتحادیه بازی و سرگرمی مشهد تاکید کرد: در شهر مشهد متاسفانه برخی شهربازی‌ها فرسوده هستند و تجهیزات آنها متعلق به ۵۰ سال قبل بوده است. مالکیت این شهربازی‌ها با بخش دولتی است که امیدواریم نگاه صرفا اقتصادی از آنها برداشته شود و به نوسازی و ارتقاء بهره‌وری آنها توجه گردد.

شایان ذکر است، در این ورک شاپ مباحث آداب میزبانی، ایمنی و نقش اپراتور در شهربازی و مبحث بررسی تجارب جهانی تم پارک‌های مطرح دنیا توسط اساتید برای کارکنان مجموعه تدریس گردید.

محمد رضا طاهری، دکتری مدیریت بازرگانی در ارائه با عنوان از مهمان‌نوازی تا برند سازی، گفت: ما در عصری زندگی می‌کنیم که رشد ما، مهارتی است. ما مهارت‌هایی داریم که شاید به چشم نیاید و کوچک باشد، اما موفقیت‌های ما مرحون همین مهارت‌های کوچک هستند.

وی افزود: هدیه دادن، هدیه گرفتن و میزبانی یک مهارت است. وقتی در مجموعه‌ای روزانه از عده زیادی میزبانی می‌کنیم باید مهارت فراوانی داشته باشیم. همکاران مجموعه قهرمانان باید ارزش شغل و کار خود را بدانند. محصول در گردشگری تجربه است و شما تجربه می‌فروشید. شما می‌خواهید حس انسانها را بهتر کنید، پس باید حال بهتر و تجربه برتر داشته باشید.

طاهری ادامه داد: همکاران مجموعه باید سه مهارت هوش هیجانی، هوش سلامتی و هوش فرهنگی را بخوبی داشته باشند. آنچه در ارتباط شما مهم است، لبخند شما است. مزیت رقابتی مجموعه‌ها در کلیات نیست. همه در کلیات مشترک هستند، آنچه مهم است جزئیات است و یکی از جزئی ترین ولی مهترین لبخند است.

این استاد دانشگاه، با اشاره به اینکه هر کس با هر فرهنگ، پوشش قابل احترام است و یکسان باید برخورد شود، اظهار کرد: در ارتباط فرهنگ میزبانی چهار بحث، ورزشی، سیاسی، مذهبی و فرهنگی ممنوع است. باید در ارتباط خوش ..... ( جای نقطه ) بود، و با رو، بو، پوش، گو، اخلاق، برخورد، بین و حال آن را پر کرد.

وی عنوان کرد: باید توجه داشت، نارضایتی مشتری در گرو اتفاقات بزرگ نیست، بلکه در گروه نارضایتی کوچک و مداوم است. طبق تحقیقات برای حذف یک تجربه منفی، ۱۲ تجربه مثبت لازم است. توجه به زبان بدن و نکات آن بسیار مهم است. باید از ژست‌های ممنوع دوری کرد.

طاهری تاکید کرد: هیچگاه صدای شما بالاتر از صدای مشتری نباید باشد. توجه به همراهان مشتری اهمیت بالایی دارد. هیچگاه تماس چشمی زیاد نباید صورت بگیرد. همچنین نگاه از بالا به پایین یا از پایین به بالا توسط همکاران نباید صورت بگیرد. شهربازی قهرمانان به دنبال ایجاد حال خوب و حس برتر در مهمانان خود است و شما همکاران هستید که می‌توانید این حس را ایجاد نمایید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار