معاون توسعه حل اختلاف استان یزد گفت: از قریب به 82 هزار ‌پرونده وارده به شوراهای حل اختلاف استان، نزدیک به ۴۴ هزار فقره پرونده قابل سازش بوده که بالغ بر 22 هزار فقره آن منتهی به سازش گردیده است.
کد خبر: ۱۱۱۲۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸ 28 June 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، محمدرضا حداد در همایش تجلیل از صلح یاران و فعالان فرهنگ عفو و گذشت افزود: استان یزد در یک سال گذشته رتبه سوم کشوری را از حیث سازش به خود اختصاص داده است.
وی از اخذ رضایت شکات و اولیاء دم در۲۴ پرونده قتل عمد و غیر عمد خبر داد که به عنوان یکی از مهمترین اقدامات سازشی در یک سال گذشته بوده است که به همت شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان های استان به سازش منتهی شده است.
این مقام قضایی به بخشش 13 فقره قتل در پویش (به عشق امام رئوف میبخشم) اشاره کرد و گفت: در یک اقدام زیبا، با تلاش شعب شورای حل اختلاف و با استمداد از صلح یاران و خیران این مهم تحقق یافته است.
وی از سازش در ۵۰ فقره پرونده مالی خبر داد و گفت: ارزش ریالی در این پرونده ها به میزان ۳۰۰ میلیارد تومان بوده که به سازش رسیده است و یکی دیگر از نتایج عملکرد شعب شورای حل اختلاف در زندان های استان در یک سال گذشته ، آزادی بیش از ۶۰۰ نفر از متهمان و محکومان بوده است.
حداد در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در استان یزد ۳۱ موسسه داوری در حال فعالیت هستند و ۲۸۶ نفر داور منفرد و ۱۵۰ نفر داور نیز در موسسات داوری عضویت دارند و در حوزه میانجیگری نیز تعداد۸۷ نفر داوطلب پذیرفته شدند که در حال انجام مراحل گزینش جهت جذب هستند .
دبیر ستاد صبر ستاد استان از مهمترین اقدام ستاد صبر استان ، شناسایی افراد شاخص از بین تشکل های مردمی ، معتمدین محلی و نخبگان جامعه بوده و تاکنون برای ۲۱۵ نفر از این افراد بعنوان صلح یار ، ابلاغ صلح یاری صادر و در سراسر استان در حال فعالیت هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار