مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی گفت: وضعیت کنونی منابع آب فرهنگ‌سازی برای اصلاح الگوی مصرف و صرفه‌جویی آن را ضروری کرده است بطوریکه همگان باید در مدیریت مصرف آب اهتمام داشته باشند.
کد خبر: ۱۱۱۲۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۴ 27 June 2023

 


به گزارش تابناک مرکزی، مهندس عزت اله آمری در جلسه انسجام بخشی مدیران صنعت آب و برق استان مرکزی که با حضور مشاور وزیر نیرو و مسئول امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو و همزمان با هفته صرفه جویی در مصرف آب برگزار شد با بیان این نکته که  فعالیتهای فرهنگی در اولویت برنامه های صنعت آب و برق استان قرار دارد افزود: همکاران ما در صنعت آب و برق در راس هرم سلامت قرار دارند چرا که سلامت جامعه در گرو سلامت آب است و تامین آب بدون برق امکان پذیر نیست .
آمری کار فرهنگی را خصوصا در زمان فعلی بسیار مهم دانسته و افزود: وزارت نیرو یک وزارت فراگیر در عرصه خدمت رسانی به مردم است زیرا تمام زوایای زندگی مردم با آب و برق گره خورده است.
وی گفت: منابع آب در ایران محدود ولی برای مصرف شرب کافی است و از آنجاکه منابع آبی قابل  ‌افزایش نیستند،لذا بهینه مصرف‌کردن آن امری الزامی و حیاتی است.
وی با اشاره به آغاز « هفته صرفه‌جویی در مصرف آب » ادامه داد: امسال به دلیل خشکسالی های متعدد در سالهای اخیر هفته صرفه جویی با شعار «ایران، تغییر اقلیم، مسئولیت‌پذیری» نامگذاری شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی تأکید کرد: نامگذاری هفته ای به نام صرفه جویی در مصرف آب بیشتر تلاش دارد تا فرهنگ صحیح استفاده از این کمیاب ترین عنصر هستی را در کشورمان نهادینه کرده و جامعه را نسبت به حفظ ارزش آب حساس تر از گذشته کند.
مشاور وزیر نیرو و مسئول امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو هم با اشاره به اینکه مقوله فرهنگ، بحث زمان‌بری است گفت: نمی‌توان انتظار داشت که مسائل فرهنگی نیز همانند مباحث عمرانی در مدت زمان کوتاهی به نتیجه برسد و گاهی برای رسیدن به مقصود باید سال‌ها کار کرد.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر مهاجری دیدگاه های مدیران صنعت آب و برق استان به موضوعات فرهنگی و انسجام بین مدیران و شرکت ها را نیز کاملاً مطلوب و نزدیک توصیف کرد وگفت:  هر برنامه فرهنگی و قرآنی باید با ایده‌پردازی همراه بوده و در راستای جلب و جذب نسل جوان جامعه باشد .
وی باتوجه به منویات مقام معظم رهبری افزود: گستره فرهنگ و کار فرهنگی از جزئی‌ترین فعالیت‌های فردی تا جدی ترین مسئولیت‌های اجتماعی کشیده شده است.
مهاجری ادامه داد : به همین دلیل ورود به عرصه فرهنگ و فعالیت‌های فرهنگی، به دلیل ابعاد گسترده آن، باید ورودی کارآمد، مداوم، همراه با مدیریت راهبری و در یک کلام حرکتی جهادی باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار