مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: ۲ میلیارد ریال برای توسعه فعالیت های قرآنی در محلات این استان اختصاص یافته است.
کد خبر: ۱۱۰۹۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰ 12 June 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ علی هوشمند در جلسه توسعه فعالیت های قرآنی در محل دفتر امام جمعه ایلام اظهار کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام برنامه های مختلفی را برای توسعه فعالیت های قرآنی در استان به خصوص محلات ایلام پیش بینی کرده است.

وی بیان کرد: در سال جاری ۲ میلیارد ریال برای توسعه فعالیت های قرآنی در محلات ایلام اختصاص یافته است و علاوه بر این در دیگر بخش ها نیز ارشاد اسلامی از فعالیت های قرآنی به خصوص کلاس های خانگی و موسسات قرآنی حمایت خواهد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با اشاره به اینکه ۱۱۰ نفر از فعالان قرآنی در استان سال گذشته از طریق صندوق هنر بیمه شده اند، افزود: طی سال گذشته و امسال بیش از ۳۰۰ فعال قرآنی در استان شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه برنامه فرهنگ و ارشاد اسلامی برای توسعه فعالیت های قرآنی در استان شناسایی فعالان قرآنی، قاریان قرآن، داوران قرآن، مربیان قرآنی، حمایت از حافظان و موسسات قرآنی را در دستور کار دارد، بیان کرد: برای توسعه فعالیت های قرآنی سند چشم اندازی در استان طراحی شده است.

نماینده شورای عالی قرآنی در استان ایلام نیز بیان کرد: برنامه داریم طرح برگزاری سه هزار جلسه قرآن خانگی به نیت سه هزار شهید طی هشت سال در استان برگزار شود، این مهم نیازمند همکاری همه دستگاه های فرهنگی در استان است.

اکبر حق نظری بیان کرد: یکی از طرح های خوب در استان برای توسعه فعالیت های قرآنی، آموزش قرآن در مهدهای کودک بوده که این طرح در استان در حال اجرایی شدن است و مورد استقبال خانواده ها و کودکان قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه موسسات قرآنی نیازمند حمایت و توجه ویژه مسئولان است، افزود: باید از ظرفیت های فرهنگی و قرآنی استان استفاده شود، ظرفیت های قرآنی استان مورد استقبال قاریان عراقی هم قرار گرفته است./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار