حداقل پنج نوع عنکبوت بیوه وجود دارد که ممکن است در ایران پیدا کنید و بدترین آنها بیوه سیاه مدیترانه ای (Latrodectus tredecimguttatus) و عنکبوت پشت قرمز (Latrodectus hasselti) است که به بیوه سیاه استرالیا نیز معروف است.
کد خبر: ۱۱۰۷۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰ 31 May 2023
برای کسانی که از آراکنوفوبیا رنج می برند خبر خوبی نیست. ایران زیستگاه بیش از 750 گونه عنکبوت است که بسیاری از آنها می توانند به انسان آسیب برسانند.
 
آنهایی که باید به ویژه مراقب آنها باشید عنکبوتیان هشت پا هستند که به خانواده Theridiidae و Sicariidae تعلق دارند، زیرا خطرناک ترین آنها هستند. اولی به طور کلی در ایران فراوانتر است.
 
بدترین گونه، لاترودکتوس ترسناک است که بیشتر به عنوان بیوه واقعی شناخته می شود. حداقل پنج نوع عنکبوت بیوه وجود دارد که ممکن است در ایران پیدا کنید و بدترین آنها بیوه سیاه مدیترانه ای (Latrodectus tredecimguttatus) و عنکبوت پشت قرمز (Latrodectus hasselti) است که به بیوه سیاه استرالیا نیز معروف است. هر دوی این عنکبوتیان به سم بسیار قوی مسلح هستند که گاهی اوقات می تواند منجر به مرگ انسان شود.
 
خطرناک ترین عنکبوت دنیا در ایران! (عکس)
 
خوشبختانه، عنکبوت های بیوه به خاطر طبیعت ترسو خود شناخته می شوند، به این معنی که به ندرت مردم را گاز می گیرند. آنها فقط زمانی این کار را انجام می دهند که در گوشه ای قرار بگیرند و احساس کنند که چاره ای جز گاز گرفتن ندارند. شما می توانید گونه های استرالیایی را با نوار قرمز مشخص آنها که در پشت آنها قابل مشاهده است تشخیص دهید. بیوه‌های مدیترانه‌ای با 13 نقطه در پشت سیاه‌شان قابل مشاهده هستند./ح
 
منبع: TRAVELSNIPPET
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار