مدیر توسعه و نظارت بنیاد برکت ستاد اجرایی کشور؛
مدیر توسعه و نظارت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) کشور گفت: بنیاد برکت جهت رفع محرومیت از چهره استان ایلام و اشتغالزایی پایدار برای جوانان جویای کار بخصوص در حوزه روستایی با تمام توان پای کار است.
کد خبر: ۱۱۰۷۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰ 29 May 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ سیدمحسن کالوندی در دیدار با معاون سیاسی و اجتماعی استانداری ایلام، اظهار کرد: بنابر تحقیقات انجام شده ریشه مشکلات اجتماعی از جمله طلاق، خودکشی و اعتیاد در استان ایلام بیکاری جوانان و فقر است لذا بنیاد برکت ستاد اجرایی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی با تمام توان پای کار آمده است.

وی، با بیان اینکه از سال ۱۳۹۹ تاکنون بنیاد برکت در سطح استان ایلام بیش از ۱۳ هزار شغل کارگاهی، خرد و خانگی طبق اسناد واقعی ایجاد کرده است، افزود: آمار در بنیاد برکت زیاد اهمیت ندارد اما به صورت جدی عملیاتی کردن هدف که ایجاد اشتغال است را دنبال می‌کند و شفاف در این راستا در حال حرکت است.

مدیر توسعه و نظارت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) کشور ادامه داد: اشتغال در حوزه روستایی از مهمترین برنامه‌ها و اهداف بنیاد برکت است چرا که موجب کاهش مهاجرت و توسعه مراکز تولید که روستاها هستند می‌شود.

کالوندی، با تاکید بر اینکه بنیاد برکت آماده سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف اشتغالزایی در روستاها و مناطق محروم استان ایلام است، تصریح کرد: در اجرای طرح‌های بنیاد برکت طوری برنامه‌ریزی و نظارت‌ها صورت می‌گیرد که انحراف در انجام آنها به حداقل ممکن می‌رسد.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار طرح اشتغالزایی در سطح کشور توسط بنیاد برکت انجام شده است.

مدیر توسعه و نظارت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) کشور با بیان اینکه کاهش آسیب‌های اجتماعی در گرو ایجاد اشتغال و رونق تولید بوده که تاکید جدی رهبر عزیز انقلاب است، خاطرنشان کرد: تسهیلات پرداختی توسط بنیاد برکت با سود ۴ درصد و با باز پرداخت ۵ ساله صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات به زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست در اولویت برنامه‌های بنیاد برکت است، تصریح کرد: افراد مذکور بیشتر در معرض آسیب هستند لذا نیازمند توجه بیشتر هستند.

کالوندی با اشاره به اینکه استان ایلام ظرفیت‌های بسیار خوبی جهت ایجاد شغل دارد لذا باید از این ظرفیت‌ها استفاده کافی صورت بگیرد، گفت: اگر به خوبی از ظرفیت‌های استان استفاده شود تحول عظیمی در رونق تولید و اشتغال در سطح استان اتفاق می‌افتد.

وی، با بیان اینکه نبض کاهش آسیب‌های اجتماعی ایجاد شغل پایدار است، افزود: درآمدزایی و ایجاد اشتغال اهرم تاثیر گذار در زمینه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی است.

گفتنی است؛ در این دیدار در گام اول تفاهم‌نامه طرح شمسا ( شبکه مردمی سرمایه گذاری اشتغال)، به مبلغ۲۰میلیارد ریال فی مابین بنیاد برکت و استانداری ایلام برای اشتغال بانوان سرپرست خانوار منعقد شد./ح

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار