کد خبر: ۱۱۰۶۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۱ 19 May 2023

اختصاصی هما خوزستان 
مینا فراز 

تابستان زمان عرضه میوه های متنوع به بازار است و نوبرانه های تابستانی خیلی زود خود را به بازار رساندند. میوه های خاص این فصل گرم سال در باز رخ نمایان کردند و سبد میوه فروشی ها رنگا رنگ شد. 

میوه های تابستان علاقه مندان زیادی دارند و منتظر هستند تا با پیداشدن سرو کله گرما پای این دلبرانه ها به بازار میوه و تره بار باز شود. قیمت این میوه ها در جاهای مختلف متفاوت است گاهی در سطح شهر در چند بازارچه مختلف یک میوه قیمت متفاوتی دارد. 


قیمت‌های میدان مرکزی میوه و تره بار قیمت‌های عمده‌ فروشی است و میوه وقتی به مغازه‌های شهر یا میادین داخل شهر می رسد، قیمت آن افزایش دارد. گرمای هوا بازار میوه های تابستانی را داغ کرد. تنوع آنها بسیار زیاد است. هر کدام خواص متفاوتی دارد. 

در حفظ سلامتی بدن و سیستم ایمنی بدن استفاده از میوه های تازه تاثیر زیادی دارد. میوه ها سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مفید مورد نیاز انسان هستند. اما قیمت بالای میوه ها کاهش خرید را به همراه دارد. تهیه و مصرف میوه خیلی مهم است و باید قیمت ها متعادل باشد که این محصولات در سبد خرید خانوار ها قرار گیرد. 

برای مصرف غذاهای ناسالم، فست فود، چیپس و نوشابه تبلیغات زیادی انجام می شود اما جهت ترغيب بیشتر به مصرف میوه اقدامات شاخصی انجام نمی شود. کودکان، جوان و نوجوان و سالمندان باید استفاده از میوه ها را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهند.

داشتن برنامه غذایی سالم و وجود مواد مغذی در تایین سلامتی افراد جامعه بسیار مهم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار