تابناک: امام جمعه شهرستان کمیجان گفت: حوزه های علمیه باید مرکز تربیت و پرورش دین و همچنین تربیت نیروهای هدفمند و موثر در جامعه اسلامی باشند.
کد خبر: ۱۱۰۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۰ 12 October 2015

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از سلام کمیجان، نخستین حوزه علمیه شهرستان کمیجان با حضور امام جمعه و جمعی از مسؤولان شهرستان کمیجان افتتاح شد.

حجت الاسلام علی مقدسی پور امام جمعه شهرستان کمیجان در این مراسم با بیان این که حوزه های علمیه باید در تمامی موضوعات جامعه بخصوص مسائل سیاسی و فرهنگی ورود پیدا کنند، گفت: حوزه‌های علمیه باید در راستای مقابله با مشکلات پیش روی کشور تلاش کنند.

امام جمعه شهرستان کمیجان حوزه های علمیه را سربازخانه های حضرت ولیعصر(عج) دانست و خاطر نشان کرد: حوزه های علمیه باید مرکز تربیت و پرورش دین و همچنین تربیت نیروهای هدفمند و موثر در جامعه اسلامی باشند.

حجت الاسلام مقدسی پور با بیان این که حوزه های علمیه باید پشتوانه مکتب تشیع و دین ناب محمدی باشند اظهار کرد: رسالت حوزه های علمیه بسیار سنگین است و باید تولیدهای موثر برای پاسخگویی به شیهات دینی و راهبری فکری و معنوی جامعه داشته باشند.

امام جمعه شهرستان کمیجان با اشاره به این که حوزه‌های علمیه در تمام عرصه‌ها از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند خاطر نشان کرد: حراست از ارزش های دینی با وجود فرهیختگان و گروه مرجع معنوی میسر است و حوزه های علمیه یکی از فصول مهم آن است.

حجت الاسلام مقدسی پور پیشرفت و تحول در حوزه های علمیه را مستلزم تلاش و همدلی و همزبانی دانست و بیان کرد: حوزه های علمیه باید با برنامه های پی در پی  و پشتکار، چالش‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی کشور را رفع کنند.

امام جمعه شهرستان کمیجان در رابطه با نخستین حوزه علمیه شهرستان کمیجان گفت: یک خیر نیک اندیش زمین این حوزه علمیه در وسعت دو هزار متر مربع اهدا کرده است، خاطر نشان کرد: این خیّر امروز ایجاد یکی از پایگاه های فرهنگی ارزشمند را در شهرستان کمیجان فراهم کرد.

شایان ذکر است، در این مراسم شرکت کنندگان در گلزار شهدای کمیجان حضور یافتند با قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار