به بهانه روز ارتباطات و روابط عمومی
بیست و هفتم اردیبهشت‌ماه در تقویم روز روابط عمومی و ارتباطات نام گرفته و این روز بهانه‌ای برای تبیین اهمیت و نقش اثرگذار روابط عمومی در تحولات سازمانی و تسهیل فرایند ارتباط میان سازمان‌ها و شهروندان است.
کد خبر: ۱۱۰۵۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴ 17 May 2023
 
به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، روابط عمومی حلقه ارتباط بین مدیران و کارکنان یک سازمان با جامعه است و توسعه اجتماعی و فرهنگی یک جامعه در گرو توزیع عادلانه اطلاعات و روشنگری است و به مرور زمان در عصر ارتباطات یک ابزار مدیریتی برای فعالیت‌ حرفه ای به شمار می‌رود.
 
در سال‌های اخیر برای ارتقای جایگاه روابط عمومی‌ها در مراکز مختلف اداری و سازمان و نهادها تلاش‌های قابل توجهی در ابعاد مختلف صورت گرفته ولی با وجود اهمیت خدمات این بخش و نقش خطیر روابط عمومی‌ها در حوزه ارتباطات هنوز فاصله فراوانی با شرایط مطلوب وجود دارد که نیازمند برنامه‌ریزی و اقدام عملی است.
 
به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی تعدادی از شخصیت های استان یزد در بخش‌های مختلف با طرح دیدگاه‌های خود، توسعه فعالیت‌ها و ارتقای جایگاه این بخش را در سیستم اداری و سایر مراکز اداری خواستار شدند.
 
به همین مناسبت استاندار یزد در پیامی عنوان کرد: ۲۷ اردیبهشت‌ماه که به روز ارتباطات و روابط عمومی نامگذاری شده فرصت مناسبی برای واکاوی مسائل و ضرورت‌های این حوزه حساس است تا از رهگذر آن بتوان در تقویت اعتماد عمومی و برقراری تعاملات سازنده بین سازمان و مخاطبان آن کمک کرد.
 
مهران فاطمی در این پیام ادامه داد: روابط عمومی‌ها در مقطع کنونی با توجه به توسعه شبکه‌های ارتباطات و اطلاع رسانی و ورود رسانه‌های نوین و توسعه فضای الکترونیک نیازمند حرکت بر اساس تحولات سریع این حوزه هستند چرا که بی‌توجهی به وظایف و ظرفیت‌های این بخش‌می تواند بر تعمیق شکاف بین مردم و خادمان آنان در دستگاه‌های مختلف منجر شود که خسارت‌بار خواهد بود.
 
استاندار یزد افزوده است: پاسخگویی سریع، هنرمندانه و صادقانه به شبهات رسانه‌ای و سئوالات موجود در افکارعمومی، تعامل بی وقفه و مداوم با رسانه‌ها به عنوان نمایندگان افکار عمومی، برقراری هم‌نوایی درون سازمانی، توجه به مسئله تشریفات اداری با هدف کاهش هزینه‌ها و توسعه نظم اداری و جاری سازی روح راستی و درستی در تمامی بسترهای فعالیت از جمله مواردی است که می‌باید با جدیت دنبال و پیگیری شود.
 
فاطمی بیان کرد: قرار گرفتن شاخص ارزیابی اطلاع رسانی و روابط عمومی در میان شاخص‌های عمومی ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی که برای اولین بار محقق شده است فرصت مهمی برای توجه دادن مدیران دستگاه‌های اجرایی به اهمیت و ضرورت‌های این حوزه است که شایسته است در سال‌های آینده نیز با همین جدیت و توان، تقویت شده و بر بالندگی آن افزوده شود.
 
وی در پایان با تبریک ۲۷ اردیبهشت ماه روز ارتباطات و روابط عمومی به تمامی فعالان سختکوش این حوزه، سربلندی و موفقیت همگان را در پرتو الطاف بی دریغ الهی در راستای آرمانهای متعالی امام راحل عظیم الشان(ره) و منویات حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اساس سیاست‌های دولت مردمی از درگاه حضرت دوست خواستار شد.
 
همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد نیز در این خصوص گفت: نامگذاری ۲۷ اردیبهشت‌ به نام روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی نشان از جایگاه مهم ارتباطات و اهمیت هنر روابط عمومی با عنوان هنر هشتم در جامعه است، تعیین این روز در تقویم فرصتی است برای یادآوری سختی‌ها و شیرینی‌های این شغل و تجلیل از فعالان این عرصه است.
 
علی‌اکبر عزیزی افزود: امروزه روابط عمومی‌ها نقش مهم، تاثیرگذار و روز افزونی در برقراری ارتباطات درون و برون سازمانی داشته و با بهره‌گیری از مهارت، علم، هنر و آگاهی در این زمینه به جایگاهی دست یافته‌اند که بدون فعالیت آنها، سازمان‌ها و نهادها نمی‌توانند جایگاهی در افکار عمومی داشته باشند.
 
وی اظهار کرد: شاغلان عرصه روابط عمومی در راستای ایجاد تصویری دقیق و واقع بینانه از سازمان خود و ایجاد ارتباطات اثرگذار با مردم و به ویژه اصحاب رسانه نقش بی بدیلی داشته و در این مسیر لحظه ای از پای نمی‌نشیند.
 
همچنین فرماندار بافق با تبریک روز ارتباطاعات و روابط عمومی گفت: روابط عمومی ها به عنوان بازوی مشورتی راهبردی در دستگاه‌ها محسوب می‌شوند و فعالیت‌های سازمانی از طریق این مجموعه می تواند در سطح جامعه تاثیرگذار باشد.
 
ابوالقاسم دهقان افزود: روابط عمومی و ارتباطات یک دانش، مهارت و هنر است به‌ ویژه آن که در مقطع زمانی کنونی با گسترش روزافزون ابزارهای ارتباطی و فضای مجازی و نقش آن در ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی، روش‌های سنتی دیگر پاسخگوی فعالیت روابط عمومی ها نیست و باید از نواندیشی، ابتکار و خلاقیت در مسیر اعتمادبخشی، مشارکت‌آفرینی و آگاه سازی جامعه استفاده کنند.
 
همچنین فرماندار بهاباد نیز با تبریک روز ارتباطات و روابط عمومی گفت: نامگذاری ۲۷ اردیبهشت به عنوان روز ملی ارتباطات و روابط عمومی مبین اهمیت و جایگاه حساس روابط عمومی، اطلاع رسانی و ارتباطات در مناسبات سازمانی و اجتماعی است.
 
علیرضا تیموری افزود: روابط عمومی از الزامات عصر دانایی است و عنصری اثرگذار در چرخه اطلاع رسانی و اصلی ترین حلقه اتصال و پیوند دهنده سازمان‌ها با مخاطبان و جامعه هدف محسوب می شوند و باید روز به روز در سطح شهرستان تقویت و حمایت شود.
 
فرماندار مهریز نیز گفت: روز ارتباطات و روابط عمومی، فرصت ارزشمندی برای قدردانی از زحمات فعالان و تلاشگران این عرصه و ایجاد یک فضای همگرایی عمومی در مسیر تغییر نگرش‌ها و باورها نسبت به جایگاه و منزلت روابط عمومی برای کمک به رشد و پویایی بیش از پیش این نهاد در سازمان ها و جامعه است.
 
محمد دهقان بنادکی افزود: روابط عمومی به عنوان قوه محرکه سازمان با ایفای نقشی مشورتی همواره خدمات و وظایف مجموعه را به مردم اطلاع ‌رسانی کرده و همزمان آینه افکار و مطالبات شهروندان است تا با شناسایی و انعکاس انتقادات و مشکلات موجود، مطالبه‌گری را در مسیر صحیح خدمت قرار دهد.
 
وی ادامه داد: بی‌تردید در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام « مهار تورم، رشد تولید » مزین شده از تمامی مدیران، کارکنان حوزه روابط عمومی و خبرنگاران انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی و تلاش بیشتر به عنوان یکی از ارکان مهم تأثیرگذار در امر اطلاع رسانی و امیدآفرینی با همیاری گسترده در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایفای نقش کنند.
 
بخشدار مرکزی مهریز در خصوص اهمیت روز ارتباطات و روابط عمومی گفت: روز ارتباطات و روابط عمومی فرصت ارزنده‌ای برای ایجاد یک فضای همگرایی عمومی در مسیر تغییر نگرش‌ها، باورها و ذهنیت‌ها نسبت به جایگاه و منزلت این حرفه همچنین ایجاد انگیزه و تحرک بیشتر در بین مدیران، دست اندرکاران و مدیران روابط عمومی در راه کمک به رشد و بالندگی و پویایی بیش از پیش این نهاد مدنی است.
 
مسعود خلیلی افزود: بی شک حضور نیروی انسانی توانمند، شایسته، متعهد و متخصص در روابط عمومی‌ها زمینه ساز ترویج گفتمان تفاهم محور و توسعه آفرین در بین مخاطبین سازمان خواهد بود، بر همین اساس تلاشگران این حوزه با شناخت و درک متقابل در فرآیندی مبتنی بر اعتمادزایی و امیدآفرینی ضمن برقراری ارتباط با جامعه مخاطب به منظور اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به رسالت مدیریتی خود در قالب هنر مردم داری و بر پایه اصول اخلاقی و رسالت حرفه‌ای عمل می‌کنند و بر این اساس پیشگامان پویایی هر سازمان روابط عمومی است.
 
برابر مصوبه جلسه ۵۹۰ مورخ ۸۵/۶/۲۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز ۲۷ اردیبهشت به عنوان «روز ارتباطات و روابط عمومی» تعیین شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار