استاندار مرکزی گفت : نظام اداری این استان، نظام مسئله‌محور نتیجه‌گرا است، باید مسایل با اولویت و با نگاه نظام‌وارانه بودن، مورد توجه مدیران قرار گیرد.
کد خبر: ۱۱۰۳۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۹ 03 May 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه در آیین نهمین جشنواره استانی جهادگران علم و فناوری بسیج استان مرکزی که در سالن غدیر این استانداری در اراک برگزارشد افزود:حرکت جهادی مضاعف علاج جبران عقب‌افتادگی‌ سال‌های گذشته کشور است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی یادآورشد:رهبر معظم انقلاب، فرمودند علاج مشکلات کشور توجه به اقتصاد مقاومتی است و در بیانات ایشان و چارچوب نظری که پیرامون این مسئله ترسیم کردند، ۲ رکن را برای اقتصاد مقاومتی بیان کردند.
وی بیان کرد: رکن اول، اقتصاد مردمی و رکن دوم، اقتصاد دانش بنیان است، یعنی با توجه به این ۲ محور مهم می‌توان اقتصاد مقاومتی را شکل داد.
استاندار مرکزی ادامه داد: در سال‌های اخیر بویژه در بخش‌هایی که خیلی جلوتر از دولت و بروکراسی اداری تلاش و حرکت شده، این ۲ مقوله تا حد زیادی محقق شده است و تلاش‌های ارزنده‌ای صورت گرفته است.
مخلص‌الائمه اظهار کرد: نظام دیوان سالار اداری و و نظام بیمار بروکرات که یک تاریخچه‌ای با حداقل ۵۰ سال طول عمر دارد، و از زمان افزایش قابل توجه قیمت نفت در دهه ۵۰، این بیماری دیوان‌سالاری در نظام اداری کشور تزریق و هر روز فربه‌تر شده و در نهایت نتوانسته است از عهده مخارخ، وظایف و تکالیف خود برآید و توانایی ترمیم و دفع بیماری را هم ندارد.
وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب فرمودند، نفت این سرمایه خدادادی عامل فروریختگی‌های فراوان اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در طول تاریخ این کشور شده و هنوز هم پیامدهای منفی و آسیب‌های آن تاثیر خود را نشان می‌دهد و راهی وجود ندارد به جز اینکه نیروهای جهادی حوزه عملیات خود را بیش از پیش توسعه دهند.
استاندار مرکزی اضافه کرد: در سال گذشته در مجموعه استان مرکزی رویدادهای خوبی با کمک همه بخش‌ها از جمله خصوصی، دولتی، تعاونی و در راس آن توسط نیروهای بسیجی و جهادی شکل گرفت که تاثیراتش مشهود است.
مخلص‌الائمه یادآور شد: پایه‌های رشد تولید در استان مرکزی از سال گذشته بنیان‌گذاری شد و بسیاری از شرکت‌های پیشران که متاسفانه در دوره خصوصی‌سازی یکی پس از دیگری به خاک سیاه نشستند و فرو ریختند به تدریج روی پای خود می‌ایستند و هم‌اکنون هیچ شرکت صدقه‌بگیر از دولت در این استان وجود ندارد و آغاز دوره شکوفایی مجدد آنها است.
وی گفت: در موضوع رشد تولید باید حوزه‌های پیشران فعال شود، این حوزه مانند لوکوموتیوی است که اگر حرکت کند، ۱۰ ها و صدها واگن در حوزه اقتصاد و سایر حوزه‌ها را به حرکت در می‌آورد.
استاندار مرکزی افزود: محور دوم، تکمیل زنجیره ارزش در حوزه تولید و صنایع است و استان مرکزی برای هر ۲ موضوع مهم، برنامه دارد و کارها را شروع کرده است.
مخلص‌الائمه تاکید کرد: سال گذشته ستاد معین اقتصاد دریا در استان مرکزی فعال شد، تعداد صنایع دریا محور در این استان با وجود اینکه استان ساحلی و دریایی نیست، قابل توجه است،
وی گفت: استان مرکزی با رتیه اول در تنوع تولیدات صنعتی در کشور، ظرفیت بی‌نظیری در اقتصاد دریا دارد و برنامه راه‌اندازی یکی از بزرگترین بنادر خشک کشور در مرکز استان هدفگذاری شده که مصوبه اول آن تحت عنوان پارک لجستیک صادر شده و مطالعات آن انجام شده است.
استاندار مرکزی ادامه داد: امید است بتوان با همکاری مجموعه نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی کار به خوبی دنبال شود.
مخلص‌الائمه عنوان کرد: استان مرکزی ظرفیت‌های بی‌نظیری دارد و با اطمینان اعلام می‌شود که ظرفیت‌ها و مشکلات این استان بر مشکلات آن غلبه دارد و شایسته نیست کماکان با مسایلی مواجه باشد که برخی از آنها قدمت، ۱۰، ۱۵، ۲۰، ۵۰، ۱۰۰ ساله و بیشتر دارد.
وی گفت: یک عقب افتادگی ۱۰ ساله هم بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب وجود دارد و برای جبران آنها نیاز به یک حرکت مضاعف جهادی وجود دارد و این مسیرها با کار عادی جبران نمی‌شود.
استاندار مرکزی اضافه کرد: دولت سیزدهم دولت بدون توقف و تعطیلی است، هیچ روز تعطیلی در برنامه کاری مدیران کشور و استان مرکزی وجود ندارد.
مخلص‌الائمه یادآور شد: سال گذشته ۷۷۰ سفر شهرستانی توسط مدیران این استان برگزار شد و مسایل مختلف به صورت میدانی دنبال شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار