رییس سازمان بسیج صنعت و معدن خوزستان با بیان اینکه تلاش برای رونق اقتصادی و اشتغالزایی در استان به طور جدی در حال پیگیری است گفت: از طرح هایی که می توانند در اشتغالزایی جوانان بومی تاثیر گذار باشند حمایت جدی ویژه می شود.
کد خبر: ۱۱۰۳۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۵ 02 May 2023

نادر زاهدی نیا سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت توجه ویژه به صنایع و معادن خوزستان برای رشد اقتصادی و اشتغالزایی بیان کرد: این بخش تاثیر بسزایی در رونق اقتصادی استان و ایجاد اشتغالزایی جوانان بومی خواهد شد.

وی افزود: اقداماتی همچون موانع زدایی، بررسی مسایل و مشکلات حوزه تولید و اشتغال به صورت کارشناسی و پیگیری در راستای کاهش مشکلات بیکاری در استان خوزستان انجام می گیرد.

رییس سازمان بسیج صنعت و معدن خوزستان با اشاره به دغدغه رییس جمهور در خصوص مشکلات اشتغال در خوزستان اظهار داشت: در سفر اخیر آیت الله رئیسی به خوزستان، مهمترین دغدغه رییس جمهور و هیات دولت مباحث اقتصادی و اشتغال بود که در همین راستا هیات دولت از نمایشگاه احیای واحدهای صنعتی استان نیز بازدید کردند و موانع و راهکارهای لازم در این بخش به رییس جمهور ارائه شد.

زاهدی نیا افزود: این سازمان در کنار اداره کل صمت با کار جهادی و حمایت از واحدهای صنعتی در جهت رونق تولید و ایجاد اشتغال گام بر می دارد.

رییس سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان خوزستان همچنین خاطرنشان کرد: یکی از شرکت هایی که در استان به دنبال رفع مشکلات آن هستیم، پالایشگاه غلات و شرکت گلوکزان خوزستان است که ۴۰۰ نفر را به‌صورت مستقیم و یکهزار و ۲۰۰ نفر را به‌صورت غیر مستقیم تحت پوشش و اشتغال قرار می دهد، به همین منظور به دنبال رفع موانع و مشکلات این پالایشگاه برای برگشت به حالت تولید و ایجاد اشتغال آن هستیم.

خوزستان به عنوان یک استان صنعتی طبق آخرین آمار اعلام شده سومین استان کشور در میزان نرخ بیکاری است.

در استان ۲ هزار واحد تولیدی فعالیت دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار