مدیرکل امور عشایر ایلام؛
مدیرکل امور عشایر ایلام گفت: در مدت برپایی سیاه چادر‌ها بیش از ۱۰۰ هزار نفر گردشگر از این غرفه‌های عشایری بازدید کردند.
کد خبر: ۱۰۹۹۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵ 10 April 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ فرشاد یاسمی با اشاره به درآمد روزانه هفت تا ۱۰ میلیون تومانی عشایر استان در این ایام، اظهار کرد: تعاونی‌های عشایری استان از ۱۵ اسفند تا ۱۳ فروردین با برپایی ۳۰ سیاه چادر اقدام به عرضه و فروش محصولات تولیدی عشایر استان کردند.

وی افزود: در این مدت محصولاتی، چون روغن حیوانی، تخم مرغ، گیاهان دارویی، غذا‌های محلی، منسوجات و سایر اقلام تولیدی خود را به گردشگران عرضه کردند.

مدیرکل امور عشایری ایلام اضافه کرد: همچنین یکی دیگر از اهداف برپایی این سیاه چادر‌ها آشنایی اجمالی مسافران و گردشگران با زندگی سنتی عشایر استان ایلام بود.

یاسمی با بیان اینکه این سیاه چادر‌ها در ۳۰ کیلومتری مبادی ورودی و خروجی شهر‌های استان استقرار داشتند، یادآور شد: یکی دیگر از اهداف مهم سیاه چادر‌ها کاهش تصادفات جاده‌ای بود.

وی افزود: با توجه به اعلام پلیس مبنی بر اینکه ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی شهر‌ها و ناشی از خستگی و خواب آلودگی است، این سیاه چادر‌ها با هدف استراحت کوتاه مدت رانندگان و سرنشینان آن‌ها در مبادی ورودی و خروجی شهر‌های استان دایر شدند.

مدیرکل امور عشایری ایلام بیان داشت: مدت برپایی سیاه چادر‌ها بیش از ۱۰۰ هزار نفر گردشگر از این غرفه‌های عشایری بازدید کردند که تعدادی از این افراد را گردشگران خارجی از کشور‌های اروپایی، چون آلمان و عربی حوزه خلیج فارس تشکیل داده بود./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار