کسانی که هدفون‌های 5 هزار تومانی را از داخل متروی تهران خریده‌اند، بد نیست بدانند که هدفون‌هایی با قیمت 5.5 میلیون تومان هم در بازار وجود دارد!
کد خبر: ۱۰۹۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵ 11 October 2015

تابناک بوشهر: این هدفون گران قیمت که با نام تجاری HD-800 شناخته می‌شود، ساخت شرکت آلمانی «سنهایزر» است.


به گزارش آنا، این هدفون گران قیمت آلمانی برخلاف هدفون‌های معمولی که جک 3.5 میلی متری دارند به جک 6.3 میلیمتری برای کاربری حرفه ای موسیقی طراحی شده است.


از مشخصات این هدفون «روگوشی» یا همان «Over Phone» می‌توان به کابل قابل تعویض آن اشاره کرد. کابل این هدفون از جنس مس خالص است که با طلا روکش شده است. فیش این کابل هم از روکش طلای 24 عیار ساخته شده است که همه این مشخصات باعث شده قیمت این کابل به تنهایی 800 هزار تومان باشد.

این سری هدفون سنهایزر مدل پایینتری هم دارد که با کد HD-700 شناخته می‌شود و تقریبا مشخصاتی مشابه هدفون قبلی دارد با این تفاوت که قدرت تفکیک صدای پایینتری دارد و در کابل آن هم به جای مس خالص و روکش طلا، از سرب بدون هیچ روکشی از طلا ساخته شده است. البته فیش این هدفون هم از جنس طلای 24 عیار تولید شده است.

مدل IE-800 سنهایزر هم که یک هدفون «توگوشی» یا «Ear Phone» است که از لحاظ ظاهری تفاوت چندانی با یک هدفون 5 هزار تومانی که در مترو فروخته می‌شود ندارد، ولی به دلایلی مشابه با مدل‌های بالا قیمت آن 3 میلیون و 200 هزارتومان است.

سنهایزر هدفون‌های مدل‌ خلبانی‌ هم دارد که به هیچ وجه برای استفاده عادی قابل استفاده نیست و گرانترین آنها 4 میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارد.


به طور معمول قیمت هدفون‌های «روگوشی» حرفه‌ای بین 500 هزار تومان تا 1.5 میلیون تومان است. مدل‌هایی مانند «آدیو-تکنیکا» (audio-technica) ژاپنی در محدوده 580 تا 680 هزار تومان قیمت دارند. همین طور مدل حرفه‌ای VER-900 برند تایلندی «AV-JEFE» با قیمت 450 هزارتومان عرضه می‌شوند.


تقریبا همه فروشگاه‌هایی که به طور حرفه‌ای محصولات صوتی و تصویری می‌فروشند، می‌گویند هدفون گارانتی ندارد. تنها معدود واردکنندگان بازار ادعا می‌کنند که بین یک تا دو سال گارانتی برای محصولات خود ارائه می‌دهند.





اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار