استاندارایلام؛
استاندار ایلام با اشاره به اینکه اربعین سال های آتی در ماه های گرم سال انجام می شود، گفت: ایجاد کمربند سبز طولی در مسیر پل زائر تا نقطه صفر مرزی از مهمترین برنامه های هفته منابع طبیعی و نهالکاری جاری در استان است.
کد خبر: ۱۰۹۵۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱ 06 March 2023

به گزارش تابناک ایلام؛  حسن بهرام نیا روز دوشنبه در آیین کاشت نهال در ورودی فرودگاه شهدای ایلام افزود: در این کمربند سبز طولی از درختان مثمر و زینتی استفاده می شود.

وی افزود: هفته منابع طبیعی و نهال کاری یک فرصت برای مسوولان و طبیعت دوستان برای ایجاد و افزایش سرانه فضای سبز استان است.

استاندار ایلام یادآور شد: این هفته فرصتی مناسب برای ایجاد یک کمربند سبز در تمام نقاط از جمله مسکونی، معابر عمومی و عرصه های طبیعی است.

بهرام نیا اضافه کرد: ایلام دارای درختان جنگلی ناحیه رویشی زاگرسی است که این پوشش غنی جنگلی و هفته نهالکاری یادآور طبیعت دوستی ، احیا و توسعه جنگل ها توسط عامه مردم و انجمن های مردم نهاد است.

وی تاکید کرد: نقش انجمن های مردم نهاد و طبیعت دوستان برای ایجاد فضایی سبز و نشاط آور در استان غیر قابل انکار است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام هم گفت: از آغاز هفته منابع طبیعی و نهال کاری تا تعطیلات نوروزی ۹۰۰ هزار اصله نهال توسط دستکاه های دولتی، غیر دولتی، انجمن های مردم نهاد زیست محیطی و عامه مردم در نقاط مختلف کاشته خواهد شد.

ابراهیم پیرزادیان افزود: در راستای تقویت ارزش های اجتماعی و روحیه نشاط آفرینی، به کاشت و احیای فضای سبز اقدام می شود.

وی ادامه داد: سرانه جنگل در ایلام یک هکتار و بیشتر از میانگین کشوری است که این امر نشان دهنده مشارکت مردم در حراست و حفاظت از عرصه های جنگلی است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار