طرح روستاگردشی ،ابتکاری جدید وخلاقانه از بخشدار مرکزی شهرستان چرداول دراستان ایلام است،دراین طرح سعی شده است با شناسایی مصائب ومشکلات هر روستا به جای پیگیری مشکلات توسط مردم ومراجعه آنان به ادارات وسازمانهای دولتی ،مدیران شهرستان به میان مردم رفته واز نزدیک در جریان رفع مشکلات ورفع آنها قرارگیرند
کد خبر: ۱۰۹۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰ 11 October 2015

با سیری در تاریخ کشور به این نکته مهم پی خواهیم برد همیشه  بوده اند افرادی که با بهره گیری از هوش ونبوغ خود و با ابداع طرح وارائه نظری، منشاء تحولات عظیمی در عرصه های مدیریتی کشور  بوده اند واین  نبوغ ها و هنرهای بی بدیل  مدیریت  بعنوان الگویی برای اداره کشور همواره راهگشا بوده وخواهد بود.

به گزارش تابناک ایلام ،در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که بر اساس مردم‌سالاری دینی اداره می‌شود در دسترس بودن مسئولان و ارتباط سهل و آسان مردم با آنان از ابزارهای اصلی اجرای این رویه بسیار مهم بشمار می‌رود واین مهم باید درقالب طرحهای مختلف نمود عینی در جامعه داشته باشد

با روی کار آمدن دولت یازدهم ،به روال همیشه کشور، تغییرات عمده ای در ارکان مدیریتی کشور اعمال گردید واستان ایلام نیز از این قاعده مستثنی نبوده است،گاه این تغییرات تاثیرمحسوسی در روند اموربه همراه  نداشته وگاها نیزبا روی کار آمدن مدیرانی خلاق منشاء ایجاد تغییراتی در عرصه های مختلف مدیریتی ومتعاقب آن تحولاتی در جامعه شده است.

طرح روستاگردشی ،ابتکاری جدید وخلاقانه از بخشدار مرکزی شهرستان چرداول دراستان ایلام است،دراین طرح سعی شده است با شناسایی مصائب ومشکلات هر روستا به جای پیگیری مشکلات توسط مردم ومراجعه آنان به ادارات وسازمانهای دولتی  ،مدیران شهرستان به میان مردم رفته واز نزدیک در جریان مشکلات مطروحه قرارگرفته ودر همان روستا در حضور نماینده ارشد دولت تصمیمات لازم اتخاذ گردد.

این طرح فرصتی رابه وجود آورده است که دستگاههای دولتی با حداقل امکانات موجود خود ودر بسیاری از موارد بدون هزینه کرد اعتباری ،بخش اعظمی از مشکلات روستاها را حل وفصل نمایند ،طرحی بی نظیر که ماحصل آن رفع مشکلات روستاییان ،بهبود شاخص های زندگی در روستا ومهمتر از همه  جلب رضایتمندی مردم از دولتمردان را درپی داشته است.


"آیت قیصربیگی " بخشدار مرکزی شهرستان چرداول ومبدع این طرح می گوید:طرح نوین روستا گردشی طرحی نوین وابتکاری از بخشداری مرکزی شهرستان چرداول است که با اهتمام به روستا وروستانشینی ، رشد،شکوفایی وتوسعه پایدار روستا ها رابدنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: طرح نوین روستا گردشی برای نخستین بار در این منطقه از کشور اجرا می شود که ارتباط بین مردم و مسوولان را در سال همدلی و هم زبانی به بهترین شکل ممکن بر قرار کرده است.

قیصربیگی افزود: این طرح راهبردی مناسب برای اداره کردن خرده نیازها در روستاها و آشنایی از نزدیک مسوولان اجرایی شهرستان با مسایل و مشکلات روستاها و روستاییان است.

وی تاکید کرد: در این طرح کارگشا، مشکلات روستاها در گردونه ای 20 مرحله ای پیگیری می شود تا در یکی از مراحل طرح و در یکی از سطوح هشت گانه مدیریتی حل و فصل شوند و در این میان بخشداری بعنوان یک دستگاه حاکمیتی و نظارتی این خرده نیازها را از طریق دستگاه های اجرایی مرتبط پیگیری کرده تا به سرانجام خود برسند.

روستای "پشته وامرز"از توابع دهستان آسمان اباد بخش مرکزی چرداول یکی از روستاهایی محروم شهرستان چرداول است که قبل از اجرای طرح روستا گردشی ،بدلیل محرومیت های انباشته شده از دوران گذشته ونبود امکانات رفاهی وبهداشتی ،بدلیل مهاجرت ساکین آن رفته رفته به سمت متروکه شدن پیش می رفت.

اما طرح روستا گردشی فرصتی را پیش آورد که مدیران شهرستان بتوانند  با عزمی جهادی زمینه رشد وبهبود وضعیت بهداشتی ،خدماتی ورفاهی این روستا را فراهم آورند وبا بهبود شاخص های حداقلی زندگی ،زمینه ساز  پیشگیری از مهاجرت روستاییان و بازگشت تعدادی از ساکنین به موطن خویش باشند.

اجرای این طرح ثابت کرد که حتی بدون انتظار کمک از دیگران وبا بهره گیری ازحداقل داشته های خود می توان  زمینه ساز ارائه خدمات مطلوب وبزرگی به جامعه روستایی کشور بود،این طرح  میتواند بعنوان الگویی به سایر نقاط کشور تسری یابد وبا اجرای آن زمینه رشد وشکوفایی روستاهای کشور بعنوان پیشقراولان عرصه کار وتولید را فراهم نمود .براستی که این طرح تفسیری واقعی وعینیست از شعار "خواستن توانستن است".

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار