وقوع سیلاب به دنبال ریزش رگباری و سنگین باران در خیابان های بخش وسیعی از محله های شهر اردبیل عصر شنبه رهگذران و ساکنان این محله ها را دچار مشکل کرد.
کد خبر: ۱۰۹۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹ 10 October 2015
به گزارش ایرنا ، ساکنان اردبیل که در پی رخنه جبهه هوای سرد از پنجشنبه گذشته به شکل متناوب با ناپایداری های رگباری مواجه اند قبل از ظهر امروز از آسمانی نیمه ابری و گاهی آفتابی برخوردار بودند ولی از حوالی ظهر ابرهای کومولونیمبوس در آسمان منطقه شکل گرفت و دقایقی بعد گسترش آنها فضای شهر را تیره و تار کرد.
ریزش باران که از لحاظ شدت دست کم در دو دهه گذشته بی سابقه بود به شکل ناگهانی آغاز شد و حدود 25 دقیقه با شدت زیاد ادامه یافت.
به دنبال این ناپایداری های رگباری که گاهی با رعد و برق و تگرگ همراه بود جریانی از سیلاب در خیابان های قسمت های مرکزی ، شمالی و شمال شرق شهر اردبیل که به شکل نسبی از ارتفاع پایین برخوردارند به راه افتاد و خودروها را تا رکاب در آب فرو برد.
بارش های رگباری و وقوع سیلاب باعث غافلگیری رهگذران شد و در این میان غافلگیری شهرداری اردبیل نمود بیشتری داشت چرا که به خاطر گستردگی محله هایی که با سیلاب مواجه بودند اقدام های انجام شده برای هدایت سیلاب در جوی های آب کمتر به چشم می خورد.
عصر امروز هر چند از شدت بارش ها کاسته شده ولی رشد پی در پی ابرهای جوششی در گوشه و کنار آسمان که هر از گاهی فضای شهر را تیره و تار می کند از در پیش بودن آشفتگی های جوی دیگر خبر می دهد.
گویا کارشناسان هواشناسی اردبیل نیز از اینکه وقوع چنین بارش سنگینی را برای امروز پیش بینی نکرده بودند غافلگیر شده اند.
هواشناسی اردبیل برای امروز نه تنها اخطاریه بلکه اطلاعیه ای نیز صادر نکرده بود و فقط به یک پیش بینی هفتگی کفایت و در آن آسمان اردبیل برای روز شنبه را صاف گاهی با رگبار باران اعلام کرده بود.
از خسارات احتمالی این آشفتگی های جوی پاییزی که در این موقع از سال برای منطقه اردبیل کم سابقه است در سایر نقاط این استان تاکنون خبری دریافت نشده است.
نفوذ جبهه هوای سرد همچنین سبب کاهش دمای هوا به هشت درجه بالای صفر در ایستگاه مرکزی اردبیل شده و بارش ها در ارتفاعات به شکل برف است.
اردبیل به خاطر موقعیت جغرافیایی از شرایط جوی بسیار متغیر برخوردار است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار