با حضور معاون توسعه منابع انسانی، سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی و جمعی از متخصصان و اساتید دانشگاهی موزه سیار علوم و فناوری کشور برای یازدهمین بار در دانشگاه محقق اردبیلی گشایش یافت.
کد خبر: ۱۰۹۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۵ 10 October 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که عصر امروز و در دانشگاه محقق اردبیلی انجام شد، یازدهمین موزه سیار تاریخ علوم و فناوری کشور در دانشگاه محقق اردبیلی گشایش یافت که این نمایشگاه از امروز تا 23 مهر ماه برای بازدید عموم علاقمندان دایر است.

وزارت علوم همه ساله این موزه سیار را در استان‌های مختلف و در مراکز دانشگاهی دایر می‌کند که هدف اصلی دستیابی محققان به علوم و فنون روزآمد است.

در این مراسم سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه ما تصمیم گرفتیم تا موزه تاریخ علوم و فناوری را به صورت دائمی در اردبیل راه‌اندازی کنیم، اظهار کرد: این موزه دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

گودرز صادقی با بیان اینکه در این موزه قرار است اقلام، اشیا، کتب،‌ آثار و ابزارهای علمی، تاریخی استان اردبیل جمع‌آوری شود، تصریح کرد: این موزه اختصاصی تاریخ علوم و فناوری استان اردبیل است.

وی با بیان اینکه این دانشگاه به عنوان دانشگاه مادر استان تلاشش بر این است تا پیشینه تاریخ علمی، ‌فرهنگی و هویت تاریخی این خطه را در اشکال مختلف از جمله موزه تاریخ علوم و فناوری به نمایش بگذارد، گفت: امیدواریم با این حرکت بتوانیم خدمتی ماندگار و شایسته در حوزه توسعه علوم و فناوری‌های جدید انجام دهیم.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز در اوج اقتدار علمی و پیشرفت فناوری‌های جدید و نوین است، افزود: هر جامعه‌ای که بتواند پشتوانه علمی خود را قوی نگه داشته و از این لحاظ خوداتکا باشد، دیگر نیازی نیست تا به دیگر کشورها دست دراز کرده و از علوم و فنون آنها استفاده کند.

صادقی بیان کرد:‌ ایرانیان به ویژه مردم خطه اردبیل همواره در علوم پایه و فنون کارآمد سرآمد بودند و قطعاً این جایگاه تقویت شده و با راه‌اندازی موزه تاریخ علوم و فناوری توسعه‌ای جدی پیدا می‌کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار