جلسه میز خدمت و بررسی مشکلات ویژه روستاهای محروم و دور افتاده میه کومه، سلی، گونش، شیری حیاطی و خان حیاطی آستارا با حضور مسئولان ارشد این شهرستان مرزی آستارا برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۹۲۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۷ 12 February 2023

جلسه میز خدمت و بررسی مشکلات ویژه روستاهای محروم و دور افتاده میه کومه، سلی، گونش، شیری حیاطی و خان حیاطی آستارا با حضور مسئولان ارشد این شهرستان مرزی آستارا برگزار شد.جلسه میز خدمت و بررسی مشکلات ویژه روستاهای محروم و دور افتاده میه کومه، سلی، گونش، شیری حیاطی و خان حیاطی آستارا با حضور مسئولان ارشد این شهرستان مرزی آستارا برگزار شد.جلسه میز خدمت و بررسی مشکلات ویژه روستاهای محروم و دور افتاده میه کومه، سلی، گونش، شیری حیاطی و خان حیاطی آستارا با حضور مسئولان ارشد این شهرستان مرزی آستارا برگزار شد.جلسه میز خدمت و بررسی مشکلات ویژه روستاهای محروم و دور افتاده میه کومه، سلی، گونش، شیری حیاطی و خان حیاطی آستارا با حضور مسئولان ارشد این شهرستان مرزی آستارا برگزار شد.

روستاهای محروم و دورافتاده میه کومه، سلی، گونش، شیری حیاطی و خان حیاطی بخش لوندویل شهرستان مرزی آستارا با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص و برخوردار نبودن از راه‌های دسترسی مناسب، از جمله مناطق صعب‌العبور، محروم و کمتر توسعه‌یافته این شهرستان مرزنشین استان گیلان به شمار می‌رود و سخت‌گذر بودن مسیرها، فاصله دور از مرکز شهرستان و بخش، زمینه عدم بهره‌مندی بیشتر ساکنان روستاهای آن از امکاناتی چون راه دسترسی مناسب، آب شرب، نبود امکانات ورزشی، برق و شبکه گاز را فراهم کرده است.

اما در سال‌های اخیر با تلاش‌های مسئولان شهرستان و خدمات‌رسانی دولت، گام‌های موثری برای کاهش مشکلات و رفع محرومیت‌ از چهره روستاهای فوق برداشته شده است.

استقرار میز خدمت در مسجد صاحب الزمان روستای شیری حیاطی در یک روز سرد برفی به عنوان دورترین روستای شهرستان برای بررسی مشکلات منطقه از جمله راه دسترسی و سایر موارد مورد نیاز روستاهای این منطقه، نشان‌دهنده عزم جدی برای محرومیت‌زدایی به خصوص در مناطق روستایی بخش لوندویل شهرستان مرزی آستارا است.

حضور مدیران شهرستانی، نماینده مردم آستارا در مجلس و فرماندار آستارا در جلسه میز خدمت روستای شیری حیاطی و برای رفع مشکلات مردم روستا نشین منطقه بسیار اثرگذار بود و امیدواریم شاهد رفع مشکلات روستاهای اطراف منطقه شیری حیاطی باشیم.
فرماندار آستارا همراه با نماینده مردم آستارا در مجلس و حضور ۱۳ نفر از مدیران دستگاه اجرایی شهرستان اعم از ورزش و جوانان، تعاون، کمیته امداد، صمت، مخابرات، برق، منابع آب، گاز، آب و فاضلاب، بنیاد مسکن، راهداری و حمل و نقل جاده ای، بخشداران مرکزی و لوندویل، بازدیدی از روستای شیری حیاطی انجام داده و با دیدارهای رودررو با اهالی، دهیار و اعضای شورای اسلامی روستا به پای صحبت ها و بیان مشکلات آنان نشسته و دستوراتی صادر کرد.

عنایت رضایی پور، فرماندار آستارا در جریان این میز خدمت با بیان اینکه راه های روستایی از جمله روستاهای شیری حیاطی، خان حیاطی، میه کومه، سلی و گونش از مشکلات مهم شهرستان است، اظهار کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز شاهد آن هستیم که در دورترین نقاط کشور خدمات رفاهی، درمانی و عمرانی در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی با تاکید بر رفع مشکلات مناطق محروم روستایی در شهرستان آستارا، افزود: همه ما مسئول هستیم و باید دست در دست هم دهیم و هر آنچه را در توان داریم بکار ببریم و برای رفع مشکلات شهرستان و روستاهای آن تلاش کنیم.

فرماندار آستارا با اشاره به اینکه توسعه شهرستان بستگی به راه های ارتباطی دارد، گفت: مسئولان با وجود محدودیت‌ها در تلاش هستند تا در حد توان و با حضور میدانی نسبت به رفع کمبودها اقدام کنند.

رضایی پور با بیان اینکه ۴۸۰ میلیون تومان اعتبار از طرف دولت برای راه دسترسی روستاهای سلی و گونش آستارا اختصاص یافته است، اظهار کرد: مرمت و بهسازی جاده این روستاهای بالادست آستارا که داری شیب زیاد و صعب‌العبور هستند، برای تردد مردم باید انجام شود.

وی با اشاره به اینکه روستای میه کومه برق ندارد و از مشکل نبود آب شرب رنج می برد، افزود: خدمات در روستاها به جهت ماندگاری روستا نشینان بسیار مهم است و ضمن حفظ طبیعت منطقه باید از ظرفیت های گردشگری، گیاهان دارویی و تزئینی، چشمه های آب معدنی، کشاورزی و دامپروری این روستاها به نحو احسن استفاده شود.
رضایی پور با بیان اینکه ۸۵۰ نفر در پنج روستای شیری حیاطی، خان حیاطی، میه‌کومه، سلی و گونش آستارا زندگی می کنند، اظهار کرد: متاسفانه در گذشته به این روستاها توجهی نشده است.

وی با اشاره به نبود زمین و امکانات ورزشی در روستاهای فوق، خاطر نشان کرد: نیمه اول سال آینده جشنواره بازی های بومی و محلی در روستای شیری حیاطی برگزار خواهد شد.

فرماندار آستارا با بیان اینکه سرانه جمعیت در این روستاها به روز رسانی نشده است، ‌به اهمیت ترویج کشاورزی در این روستاها تاکید کرد و از آمادگی اداره تعاون برای راه اندازی مشاغل خرد و کسب و کار خانگی و تسهیلات کم بهره در روستاهای کل شهرستان آستارا خبر داد.

رضایی پور با اشاره به اقدامات لازم جهت گاز رسانی در روستاهای فاقد گاز شهرستان، اظهار کرد: با مشخص شدن پیمانکار، کار گاز رسانی در روستاهای گودی اولر، هولستون، شیری حیاطی و زره ژیه انجام خواهد شد و با گازرسانی به این پنج روستا شاخص گازرسانی در شهرستان آستارا به بیش از ۹۸ درصد خواهد رسید.

وی بر ضرورت تلاش مسئولین برای اشتغالزایی در سطح شهرستان تاکید کرد و افزود: مدیران همراه با قانون و تسهیل در کارها به مردم خدمت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار