دبیرستان خیری دخترانه "فاطمه زهرا (س)" كه به همت خیر گرانقدر منوچهر اكبر نوجوان احداث شده، صبح روز 14 مهرماه با حضور غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، داریوش ورناصری مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران و جمعی از مسئولان آموزش و پرورش و خیرین مدرسه ساز در خسروآباد جاجرود افتتاح شد.
کد خبر: ۱۰۸۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲ 10 October 2015
در این مراسم رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان شمیرانات گفت: این مدرسه 12 کلاسه با کمک خیرمنوچهر اکبر نوجوان در زمینی به مساحت 2000 متر مربع با اعتبار یک میلیارد و 600 میلیون تومان در3 طبقه احداث شده است.

حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی  و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت:طی 4 سالی که با این منطقه آشنا شده ام، شاهد تغییرات و تحول خوبی بوده ام و ضمن تشکر از آقای منوچهر اکبر نوجوان خیرمدرسه ساز باید از دهداری، بخشداری، فرمانداری و به خصوص آقای محمودرضازرشکی تشکر ویژه داشت.

دکترحداد عادل اضافه کرد: آقای زرشکی رئیس شورای اسلامی شهر جاجرود با تلاش های شبانه روز خود، زحمات قابل توجهی برای ساخت این مدرسه متحمل و با حضور مستمر خود بر روی این پروژه، طی 11 ماه، زودتر از زمان پیش بینی شده موفق به ساخت این مدرسه 20 کلاسه شد.

وی به سابقه آشنایی خود با منطقه جاجرود اشاره کرد و گفت:  آقای نوجوان همت کرد، مهندس مختاری معاونت شهرداری تهران، و محیط زیست و منابع طبیعی نیز کمک بسیاری برای فراهم شدن امکان ساخت این مدرسه داشتند و جای قدردانی دارد.

این نماینده مجلس درباره اهمیت ساخت مدرسه دخترانه هم گفت: مدارس باید به همه ابعاد انسانی توجه کنند و ساخت مدرسه برای تربیت دختران، تربیت دختران و پسران آینده را رقم می زند، و باید قدر خیرین را دانست و از نعمت هایی که خدا به جامعه ما داده است، خیرین مدرسه ساز هستند.

وی افزود: در گذشته خیرین فقط در ساخت مسجد فعالیت داشتند، پس از انقلاب خیرین در مدرسه سازی و بیمارستان سازی نیز اقدام کردند و اکنون خیرینی داریم که عنوان ندارند و زیر پوست شهر موسسات خیریه بی شماری وجود دارد که در حوزه های مختلف فعالیت دارند.

این معلم و استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: بهترین خدمت و خدمت ماندگار، تربیت نسل آینده است، و اگر راه و جاده و بیمارستان و جاده بسازیم اما آدم تربیت نشود، هیچکدام به درد نمی خودرد اما اگر نیروی انسانی لایق تربیت کنیم، او در پی ساخت بیمارستان و غیره خواهد رفت

حسین علی سلیمانی فر مدیر آموزش و پرورش شهرستان پردیس در جمع خبرنگاران و نیز در این مراسم طی سخنرانی گفت: ضرورت بهره برداری از حداقل 60 مدرسه تا سال آینده، در حالی احساس می شود که هیچگونه تمهیدی در این خصوص اندیشیده نشده است، و زیر ساخت های لازم وجود ندارد. بنابراین از اکنون اعلام می کنیم که سال آینده با بحران فضای آموزشی مواجه هستیم.

 سلیمانی فر با تاکید بر اینکه تاکنون از ظرفیت های مردمی و کمک های خیران مدرسه ساز برای ساخت فضای آموزشی بهره برداری ممکن را داشته ایم، به کمک مالی 5/1 میلیارد تومانی منوچهر اکبر نوجوان برای ساخت دبیرستان دخترانه فاطمه الزهرا(س)، کمک مالی 3 میلیارد تومانی خانم دکتر نوید برای ساخت مدرسه در روستای کرشت، و کمک مالی 3 میلیارد تومانی اداره اوقاف اشاره و خاطرنشان کرد: سال گذشته 8 میلیارد تومان برای ساخت دو مدرسه  در این منطقه هزینه شده است که این رقم معادل بودجه ای است که سازمان توسعه و نوسازی مدارس هزینه کرده است.

وی افزود: هر ساله دو هزار دانش آموز به منطقه اضافه می شوند که تعدادی از این دانش آموزان از مسکن مهر و عده ای نیز از اقصی نقاط کشور هستند، و بر اساس این مهاجرت ها، و برای پاسخگویی به نیاز آموزشی دانش آموزان جدید در منطقه، هر ساله به حداقل 4 مدرسه 20 کلاسه یا 6 مدرسه 15 کلاسه نیازداریم.

25 درصد مدارس استان تهران در بافت فرسوده قرار دارد

داریوش ورناصری مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران نیز در این مراسم گفت: 25 درصد مدارس استان تهران در بافت فرسوده قرار گرفته اند، و به تخریب، بازسازی و ایمن سازی نیاز دارند، و اگر همت و کمک خیرین نباشد، دستیابی به این مهم غیرممکن است.

ورناصری با تاکید بر اینکه امسال 120 فضای آموزشی تحویل داده ایم که خیرین در 30 درصد از این تعداد مشارکت داشته اند، اعلام کرد: تراکم دانش آموزی در شهرستان های اطراف تهران از مرز استاندارد خارج شده و این تعداد در منطقه پردیس بسیار بالاست.

اما منوچهراکبر نوجوان که 5/1 میلیارد تومان برای ساخت مدرسه هزینه کرده است، در مراسم آئین افتتاح و اهدای دبیرستان دخترانه فاطمه الزهرا (س) جاجرود  نتوانست شرکت کند و اسدزاده یکی از معلم های شهر ری بعنوان نماینده او گفت: هر دانش آموزی سه معلم دارد، نخستین معلم دانش آموز محیطی است که در آن تحصیل می کند، و خیری که محیط مناسبی را برای دانش آموزان فراهم می کنند، نه تنها پول بلکه می توانند بخشندگی را به دانش آموزان بیاموزاند. زیرا بخشنده بودن، نه فقط پول زیاد بلکه دل بزرگ هم می خواهد. دومین معلم همکلاسی ها و سومین معلم ها نیز ما معلمین هستیم.

وی به پیشینه اخوان اکبرنوجوان اشاره کرد که سابقه درخشانی در انفاق دارند و افزود: یک خیر برای کسب پول و ثروت عمری تلاش می کند و فقط پول نیست بلکه عمر خود را در راه علم صرف می کنند، و باید از ایشان درس های بسیاری آموخت.

یادآور می شود ساخت پروژه خیری فاطمه زهرا (س) بیش از یك سال زمان برده و پس از تكمیل مراحل ساخت امروز به بهره برداری رسیده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار