در نشست تخصصی مدیر عامل شهرک های صنعتی مطرح شد :
مرادی نژاد : شهرک های صنعتی مکان و لوکيشن دولتی است که می‌بایست خدمات بهینه به متقاضیان ارائه دهد ، طولانی و هزینه بر بودن فعالیت های عمرانی در ایجاد و احداث شهرکهای صنعتی، نیاز نگاه جدی به مقوله واگذاری و تعیین تکلیف اراضی راکد را دو چندان نموده است .
کد خبر: ۱۰۸۵۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۴ 04 January 2023

 جلسه حمایت و توسعه زیر ساختهای سرمایه گذاری با حضور مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری ، مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ،  مدیرعامل شرکت شهرکهای استان بهمراه معاونین و مدیران این شرکت در محل دفتر مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان برگزارشد .
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه جلسه تخصصی مشترک پیرامون مباحث حمایت از سرمایه گذاری و در بررسی مسایل و مباحث سرمایه گذاری استان، بر ضرورت نگاه دقیق به رسالت حمایتی شهرکهای صنعتی ، افق آتی توسعه زیرساخت های سرمایه گذاری ، همکاری و هم افزایی همه دستگاه های اجرایی، خدمات رسان حوزه اقتصادی تاکید کرد و ایجاد رونق اقتصادی و توسعه صنعتی را مرهون پیش بینی و برنامه ریزی اصولی در حمایت از توسعه کمی و کیفی شهرک ها و نواحی صنعتی استان دانست .
سهیل مرادی نژاد با بیان اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد تعداد ۲۱ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب داریم افزود : از این تعداد ۲۱ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب استان تعداد ۱۳ شهرک و ناحیه صنعتی استان با دارا همه زیرساختهای سرمایه گذاری عملیاتی و درحال فعالیت می باشد .
وی در ادامه با اشاره به شرایط خاص حاکم بر اقتصاد و سرمایه گذاری استان افزود :  شرکت شهرکهای صنعتی بعنوان یک دستگاه حمایتی رسالت فراهم نمودن زیرساختهای سرمایه گذاری را برعهده دارد که با فراهم نمودن نیاز های صنایع ،  به مکانی مناسب برای استقرار واحدهای تولیدی تبدیل شده است .
مرادی نژاد با اشاره به دیدگاه های اقتصادی معاون اقتصادی گفت : کمک به سرمایه گذاری و استقرار سرمایه گذار در استان و شهرستان  ها ، مناطق کمتر برخوردار از اهداف و افق توسعه  آتی استان است .
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی با اشاره به واگذاری‌های سنوات گذشته گفت : در سطح شهرک های صنعتی استان علی الخصوص مناطق تقاضا محور در دو شهرستان بویراحمد و گچساران مشکلات کمبود عرصه های صنعتی را داریم که در صورت عدم پیش بینی در بازه زمانی چند سال آینده با بحران اساسی مواجهه خواهیم شد .
مرادی نژاد اظهار داشت: چنانچه در فراهم نمودن زمین جدید در صنعت اقدام نشود آیندگان برما خرده خواهند گرفت که چرا پیش بینی کاری لازم در این زمینه انجام نشده است لذا در وهله اول باید نسبت به توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی استان تا رسیدن به یک سطح بهینه اقدام و در مرحله دوم در بعد حمایتی گام برداشت و یقینا تحقق آن نیازمند همراهی سایر دستگاههای خدمات است .
مرادی نژاد افزود : شهرک های صنعتی مکان و لوکيشن دولتی است که می‌بایست خدمات بهینه به متقاضیان ارائه دهد ، طولانی و هزینه بر بودن فعالیت های عمرانی در ایجاد و احداث شهرکهای صنعتی، نیاز نگاه جدی به مقوله واگذاری و تعیین تکلیف اراضی راکد را دو چندان نموده است .
رئیس هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان گفت: حق انتفاع یا بهای زمین صنعتی در استان از کل کشور پایین تر است که دقت مضاعف در واگذاری و تسریع در تعیین تکلیف عرصه های راکد نگه داشته شده و همچنین دقت در مصوبات کارگروه های حمایتی  و صدور مجوزها را نیاز دارد.
در ادامه ضامن فر مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره نقش حمایتی شهرکهای صنعتی گفت : شهرک صنعتی مکانی است که کار را برای سرمایه گذاران در بحث اراضی و تغییر کاربری سبک نموده و از اینرو موهبت و نعمتی است برای واحدهای صنعتی که کار را آسان نموده است .
ضامن فر افزود : در راستای حمایت ویژه از سرمایه گذاری ، حدنصاب و توان مالی اشخاص در واگذاری عرصه های صنعتی بررسی و اجرایی شود . 
مدیرکل جذب و حمایت سرمایه گذاری استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره اهمیت تملک اراضی جدید در توسعه گفت: در مجموعه استانداری و معاونت افتصادی عزم و اراده برای تملک اراضی جدید بر مبنای آمایش سرزمین و عدالت در شهرستانها مد نظر می باشد .
ضامن فر در ادامه با اشاره به پاسخگویی روزانه معاون و مدیران کل اقتصادی استانداری گفت: استانداری محل رجوع است رویکرد در حوزه معاونت اقتصادی به سمت صنعت بیشتر و معقول تر می باشد و معاون اقتصادی روزانه با سرمایه گذاران و فعالین حوزه اقتصادی ملاقات مستمر دارد و پاسخگوی مطالبات می باشد .
وی در ادامه افزود: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید نقش دو سویه حمایتی و اجرایی دارد که می بایست از این توان به درستی و هوشمندانه استفاده کرد .
ضامن فر در ادامه گفت : مهمترین موضوع در سرمایه گذاری صلاحیت و توان مالی افراد در مسائل اقتصادی است اهلیت اشخاص در صدور مجوز ها را سنجید.
در ادامه رضاپور مدیرکل هماهنگی اموراقتصادی استانداری گفت : دغدغه های حوزه اقتصادی در دو بخش کوتاه مدت و باند مدت قابل احصاست که با هماهنگی معاون اقتصادی استانداری و تعریف اولویتهای سرمایه گذاری ، ساز و کارهای صدور مجوز و واگذاری اراضی با توجه به محدودیت منابع و با نگاه اقتصادی دیده شود .
رضا پور با اشاره اهمیت سرمایه‌گذاری افزود : ظرفیت های سرمایه گذاری با کار کارشناسی و ایجاد هماهنگی در تمامی دستگاهها در جهت ترسیم نقشه راه انجام، منابع و محدودیت ها با نگاه اقتصادی دیده شود .
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری  گفت : پیشنهادات و راهکارها در خصوص چالشهای شهرکهای صنعتی استان در ظرف زمان مشخص ، پیگیری می گردد .
 وی افزود: بهره مندی از ظرفیت و توان بخش خصوصی برای توسعه از اولویت های مهم رفع محرومیت از چهره شهرستان های امور اقتصادی استانداری اضافه کرد: بر اساس درخواست بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در استان و با توجه به قابلیت های شهرستان ها تلاش داریم تا متقاضیان با فرصت های این شهرستان آشنا و زمینه های سرمایه گذاری با هدف اشتغال و توسعه منطقه فراهم آید.
 مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی گفت : تسهیلگری و ارایه اطلاعات و آمار دقیق از وضعیت هر شهرستان با توجه به نیاز سرمایه گذار و کمک به تامین زیر ساخت ها بر اساس وظایف قانونی دستگاه های اجرایی و تسریع در صدور مجوز ها از مهمترین مشوق ها برای جذب سرمایه گذار است که مدیران و کارشناسان دستگاههای اجرایی باید در اولویت کاری قرار دهند .
رضا پور در ادامه گفت : تنها راه توسعه صنعتی جذب سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی و تامین و تضمین این سرمایه گذاری با اجرای برنامه های هدفمند، قانونی و تسریع در روند اجرای آن است.
ایشان با اشاره به اهداف کلان اقتصادی کشور در ایجاد شرایط لازم برای افزایش تولید ناخالص داخلی و رشد اقتصادی گفت : از جمله شرایط لازم برای افزایش تولید و رشد اقتصادی، سرمایه گذاری در زیرساخت های اقتصادی است که با همین نگاه یکی از مهمترین رکن اقتصادی و سرمایه گذاری که همان شهرک ها و نواحی صنعتی به عنوان کانون‌های تمرکز صنایع شکل و ایجاد شده اند .
رضاپور در پایان افزود : سرمایه گذاری در زیرساخت های اقتصادی که اثر و نمود مطلوبتر و بهینه آن در شهرک ها صنعتی متبلور گردیده ، با متمرکز نمودن واحدهای تولیدی سبب ساز تولید و اشتغال ، ایجاد ارزش افزود، افزایش بهره وری درعوامل تولید، گسترش محدوده بازار، تعادل عرضه و تقاضا، ایجاد اثرات جانبی، ایجاد شرایط رقابتی بهتر و... که همگی افزایش سطح رفاه را در پی دارد ، گردیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار