رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به گزارش‌های اعلامی در خصوص ورود سویه‌های جدید کروناویروس به ایران و احتمال شکل‌گیری موج جدیدی از ابتلا به این بیماری، توصیه کرد که مردم دُز یادآور واکسن کرونا را تزریق کنند.
کد خبر: ۱۰۸۴۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷ 31 December 2022

تابناک فارس به نقل از ایسنا: دکتر سید وحید حسینی شنبه دهم دی در جلسه ستاد مدیریت کرونای علوم پزشکی شیراز، ضرورت رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کروناویروس را متذکر شد و خاطرنشان کرد: همه کسانیکه آخرین دُز واکسن کرونا را ۶ ماه قبل تزریق کرده‌اند، این امکان را دارند که با مراجعه به پایگاه‌های فعال واکسیناسیون در سراسر فارس، دُز یادآور را تزریق کنند.

حسینی با تاکید براینکه، تزریق واکسن یکی از موثرترین راه‌های پیشگیری از افزایش موارد ابتلا و تشدید بیماری کروناویروس در جامعه است، گفت: افزایش سطح ایمنی فردی با دریافت دُز یادآور در کنار رعایت دستورالعمل‌هایی نظیر استفاده از ماسک و مراعات فاصله اجتماعی و شست و شوی مرتب دست‌ها، می‌تواند موجب پیشگیری از مواجهه با مخاطرات ناشی از شکل‌گیری موج جدید این بیماری باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه سویه‌های جدید کرونا از قدرت انتشار بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: مردم باید ضمن پرهیز از عادی انگاری وضعیت شیوع کرونا، خطر ابتلا به این بیماری را بسیار جدی بگیرند.

حسینی در عین حال از آمادگی کامل دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای مقابله با روند افزایش موارد ابتلا به کرونا خبر داد و یادآور شد: اکنون بهترین زمان مراجعه به مراکز واکسیناسیون و دریافت واکسن است، لذا مردم برای ارتقاء سطح ایمنی فردی و جمعی، هشدارها و توصیه‌ها را جدی بگیرند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار