میته هوگام ایلام و عضو رسمی فدراسیون نجات و غواصی اظهار کرد : رییس کدومین دوره پویش پهلوان تالاب با مشارکت ۲۰ نفر غواص ایلامی طی ۲ مرحله در دریاچه دوقولوی سیاه گاو آبدانان و سد ایلام با هدف لایروبی و پاکسازی منابع آبی استان برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۸۴۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵ 31 December 2022

 به گزارش تابناک ایلام؛ سجاد یکتا افزود : در این برنامه که برای دومین بار در استان برگزار شد، ۲۰ تن از غواصان خبره و بین المللی استان عضو کمیته های هوگام و نجات غریق حضور داشتند و در قالب پویش پهلوان تالاب، در مرحله اول دریاچه دوقولوی سیاه گاو آبدانان از زباله و آشغال پاکسازی و لایروبی شد.

وی مطرح کرد : در مرحله دوم که‌ پاکسازی دریاچه سد ایلام بود با توجه به برودت و سرمای زیاد آب سد، امکان حضور غواصان در بستر دریاچه وجود نداشت و بنابراین این افراد زباله و آشغال های موجود در سطح، حاشیه و لبه های سد ایلام را جمع آوری و پاکسازی کردند.

یکتا ادامه داد : این گروه غواصی در طول سال به طور مداوم زیست بوم های آبی نظیر رودخانه های عمیق، دریاچه سدها، تالاب و آبگیرهای محل تفرج مردم و تورهای گردشگری را پاکسازی می کنند و علاوه بر جمع آوری پسماند و زباله ها، اشیای قیمتی گردشگران که به عمق این منابع آبی افتاده را نیز پیدا می کنند و از طریق مسوولان تورهای گردشگری به صاحبانشان باز می گردانند.

وی افزود : لایروبی دریاچه دوقولوی آبدانان به تنها آکواریوم طبیعی کشور مشهور است و همه ساله غواصان و شناگران از نقاط مختلف کشور برای غواصی به این دریاچه می آیند، بنابراین پاکسازی بستر این دریاچه از مواد دورریز و زباله از اهمیت زیادی هم برای سلامت جان غواصان و شناگران و برای خود این زیستگاه آبی و آبزیان آن دارد./ع

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار