استاندار خوزستان گفت: اقدامات لازم به منظور افزایش کیفیت و کمیت آب آشامیدنی شهرستان‌های رامشیر، کارون و هندیجان و رفع مشکلات آبرسانی این سه شهرستان مصوب شد.
کد خبر: ۱۰۸۳۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۶ 25 December 2022

به گزارش خبرنگار مهر، صادق خلیلیان ظهر امروز یکشنبه در جلسه کارگروه فرهنگی، اجتماعی، سلامت زنان و خانواده استان خوزستان با اشاره به انجام اقدامات لازم در زمینه افزایش کمیت و کیفیت آب شرب سه شهرستان کارون، رامشیر و هندیجان و روستاهای این شهرستان‌ها بیان کرد: در شهرستان رامشیر در حدود ۶۰ روستا مشکلاتی در زمینه تأمین آب دارند چراکه تأسیسات آب شرب این روستاها برای ۲۰ الی ۲۵ روستا طراحی شده است.

استاندار خوزستان افزود: در این راستا مصوب شد شرکت آبفای خوزستان اقدامات لازم برای رفع این مشکل را به نحوی تسریع کند تا آب آشامیدنی پایدار در اختیار این ۶۰ روستا قرار گیرد.

وی ادامه داد: در زمینه آبرسانی شهرستان هندیجان نیز مقرر شده شرکت آبفا علاوه بر تأمین آب شرب این شهرستان و روستاهای آن با استفاده از دستگاه آب شیرین کن، آب باکیفیت را در اختیار مردم این شهرستان قرار دهد.

خلیلیان به وضعیت تأسیسات آب شهرستان کارون و ارتقای سیستم فیلتراسیون آن اشاره کرد و گفت: در این زمینه مقرر شده شرکت آبفا ظرف یک ماه اقدامات لازم را تسریع کند و در عین حال برای تأمین آب این شهرستان از منابع آب دیگری همچون آب غدیر و آب حیات استفاده کند.

وی با اشاره به موضوع بیماری‌های تنفسی به ویژه در کودکان بیان کرد: با توجه به افزایش بیماری‌های تنفسی به ویژه در این فصول، هماهنگی‌های لازم به منظور تأمین اعتبار و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی انجام و بنا شد ۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل و تهیه تجهیزات مورد نیاز به ویژه ونتیلاتور در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار