نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: امروز دشمن در مهدکودک‌ها و دبستان‌های ما ورود کرده است؛ ورود به این معنا که بعضی از ما که حتی تدریس می‌کنیم در زمین دشمن این کار را انجام می‌دهیم.
کد خبر: ۱۰۸۳۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸ 25 December 2022

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدنبی موسوی‌فرد در آیین گرامیداشت هفته سوادآموزی که امروز (۴ دی‌ماه) در ناحیه ۴ اهواز برگزار شد، اظهار کرد: تلاش همه معلمان و اساتید در دانشگاه بر این است که انسان را که مشترکات زیادی با حیوان دارد، تبدیل به انسان کند، در حالی که تفکر لیبرالیسم ندای آزادی سر می‌دهد اما اینقدر مقام زن را تنزل می‌دهند؛ زنی که می‌تواند مانند حضرت فاطمه(س)، مهر حکم نبوت همه انبیاء باشد.

به گزارش ایسنا، وی با تاکید بر اهمیت تربیت در آموزش و پرورش افزود: ارزش هر علمی به موضوع علم است. علمی که انسان را به خداوند متعال نزدیک نکند، نمی‌ارزد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: بعد از مرگ، دست انسان از دنیا کوتاه می‌شود مگر در سه مورد؛ اینکه انسان یا صدقه جاریه‌ای از جمله مدرسه، پل و... ساخته باشد یا تالیفاتی داشته باشد یا اینکه دانش‌آموز و فرزندی تربیت کرده باشد که این منشا خیر و برکت باشند. وقتی دست انسان از دنیا کوتاه می‌شود، می‌فهمد که چه کرده است.

موسوی‌فرد ادامه داد: برخی از ما فکر  می‌کنیم حضرت فاطمه(س) الگو بوده است چون در خانه بود، اما باید تاریخ را بخوانید؛ کاری که از دست هیچ مرد قدرتمندی حتی امیرالمومنین(ع) بر نمی‌آمد فاطمه(س) انجام می‌داد. کاری که از دست هیچ مردی حتی حضرت سجاد(ع) بر نمی‌آمد زینب کبری(س) انجام داد.

وی افزود: زن می‌تواند در دل طاغوت رشد کند اما الگو شود، زن چند پیامبر از جمله نوح و... نیز وحی را از پیامبر می‌شنوند اما الگویی برای کفار می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان یادآور شد: امروز دشمن در مهدکودک‌ها و دبستان‌های ما ورود کرده است؛ ورود به این معنا که بعضی از ما که حتی تدریس می‌کنیم در زمین دشمن این کار را انجام می‌دهیم. در این حکومت به چه کسی می‌گویند دیکتاتور، ما می‌گوییم مرگ بر دیکتاتور. اما دیکتاتور را معنی کنید.

موسوی‌فرد ادامه داد:  امروز مهمترین وظیفه آموزش و پرورش، تربیت نسلی توحیدی، دین‌مدار و اخلاق‌مدار است و بر این اساس یکی از اقداماتی که باید در این خصوص صورت گیرد معرفی الگوهای والای تربیتی مانند حضرت فاطمه زهرا(س) به نسل جدید است.

وی در ادامه گفت: در ایران انتخابات داریم و مردم انتخاب می کنند اما در آمریکا در نهایت دو نفر کاندید می‌شوند که خود مردم هم مستقیم انتخاب نمی‌کنند و مجلس انتخاب می‌کند اما در ایران ۲ تا ۳ هزار نفر کاندید می‌شوند.

برچسب ها: آموزش و پرورش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار