مدیر کل منابع طبیعی؛
مدیر کل منابع طبعی و آبخیزداری استان ایلام گفت : دو نهالستان جدید بیابانی برای تولید گونه های مقاومت و متناسب با بیا بان در شهرستانهای مهران و دهلران ایجاد می شود.
کد خبر: ۱۰۸۲۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰ 20 December 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ ابراهیم پیرزادیان در گفت گو با خبرنگار ما بیان داشت :ایجاد زیر ساخت های لازم برای این دو نهالستان با مساحت 50هکتار در دستور کار قرار دارد .

 وی ادامه داد : با تکمیل این دو نهالستان ظرفیت تولید ۱۲ میلیون اصله نهال مختلف از جمله بیابانی و جنگل کاری فراهم خواهد شد.

پیرزادیان به 420مرز مشترک استان ایلام با کشور عراق اشاره کرد ،گفت : شهرستان‌های مهران و دهلران با بیشترین مساحت در جوار مرز مشترک با کشور عراق در معرض ورود ریزگردها و گرد و غبار هستند که در احیاء و تقویت پوشش گیاهی و توسعه جنگل در این مناطق به موازات مرز کانون های بحران می تواند کمک شایانی به کاهش تأثیرات هجوم ریزگردها به داخل خاک کشور داشته باشد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام افزود: خوشبختانه با تلاش کارشناسان اداره کل منابع طبیعی ۶۵ گونه از گونه‌های جنگلی متناسب با شرایط اقلیمی استان در نهالستان‌های استان تولید می‌شود و در کشور استاندارد ترین نهال‌ها در سطح استان ایلام تولید می‌شود.

وی به برخی گونه‌های تولید شده در نهالستان‌های سطح استان اشاره و تصریح کرد: گونه‌های سازگار و بومی مناطق زاگرسی از قبیل بنه و بلوط، داغداغان، کیکم، بادام و ارغوان و گونه‌های خاص نواحی رویشی خلیجی و گرمسیری و چوب ده مثل کنار، انواع آکاسیا، گز، استبرق و اوکالیپتوس که با توجه به شرایط اقلیمی سازگاری فراوانی با شرایط آب و هوای استان قابلیت کشت دارند، تولید می‌شود.

پیرزادیان گفت: با توجه به تنوع گونه‌ای نهال‌های تولیدی و متناسب با زمان کاشت، آماده سازی بستر، تامین نهاده‌ها و عملیات اجرایی از اواخر اسفند ماه آغاز و تا اواسط بهار ادامه می‌یابد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام خاطرنشان کرد: در بحث جنگل کاری با همراهی مردم طبیعت دوست استان اقدامات خوبی در استان در سال‌های اخیر انجام شده است و با برنامه ریزی های صورت گرفته در سال جاری این مهم افزایش خواهد یافت./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار