مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام ؛
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام اظهار داشت :برای توسعه، تقویت و حمایت از صنایع دستی استان مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل تبصره ۱۸ به فعالان این حوزه پرداخت شده است.
کد خبر: ۱۰۸۲۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰ 18 December 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ فرزاد شریفی گفت :برای برخی مناطق از جمله آبشار و روستای هدف گردشکری اَما و درختان چندهزارساله بان سرو راه دسترسی احداث شده است.

از محل اعتبارات ملی اقدامات و خدمات متعددی در زمینه بهسازی یا توسعه زیرساخت های مرتبط با این اداره کل انجام گرفته یا در دست انجام است.

از محل مشارکت های اجتماعی وزارت نفت عملیات بهسازی محوطه قلعه والی در حال انحام است و تا قبل از پایان سال به اتمام می رسد.

در این تغییرات رمپ دسترسی برای جانبازان و معلولان جهت بازدید از قلعه، ایجاد سرویس های بهداشتی، غرفه برای فعالان صنایع دستی در نوروزگاه و سکوی نشیمن تعبیه می شود.

در بازسازی محوطه فضا و اِلمان سنتی قلعه حفظ می شود و از آجر های سنتی بکارگیری شده است.

در این عملیات یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای فاز مطالعاتی، ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای فاز اول و هشت میلیارد ریال برای سیستم برق کشی طرح بهسازی قلعه والی مصوب شده است.

از محل مسوولیت های اجتماعی وزارت نفت ۱۰ میلیارد ریال مصوب شده است و برای نمای بازارچه از کاشی هفت رنگ ساخت هنرمندان کاشیکار استان بکار رفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار