رییس سازمان حفاظت محیط زیست؛
رییس سازمان حفاظت محیط زیست بیان داشت : دو منطقه حفاظت شده در استان ایلام با گستره ۳۰۰ هزار هکتار دارای گونه های بسیار ارزشمندی است که برخی از آنها در نوع خود در کشور و حتی دنیا بی نظیر است.
کد خبر: ۱۰۸۲۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰ 16 December 2022

 به گزارش تابناک ایلام؛ علی سلاجقه مطرح کرد : ارزش‌گذاری اقتصادی در مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست برای ۶ استان تهیه شده و بزودی این طرح اجرایی می شود.

وی گفت : در طرح روند ارزش‌گذاری اقتصادی، مبنای کار مباحثی چون صنایع، معادن و جاده سازی است که این پروژه ها بر اساس ارزش کیفی زیستگاه مورد ارزیابی قرار می گیرد و همچنین پیگیری دستورالعمل ارزیابی خسارات وارده به محیط زیست نیز تدوین شده است.

سلاجقه ادامه داد : دو منطقه حفاظت شده در استان ایلام با گستره ۳۰۰ هزار هکتار دارای گونه های بسیار ارزشمندی است که برخی از آنها در نوع خود در کشور و حتی دنیا بی نظیر است.

وی گفت : در این مناطق حیوانات با وسایل نقلیه عبوری برخورد و تصادف می کنند که انتظار می رود این مناطق توسط راه و شهرسازی ایمن سازی شوند.

سلاجقه با اشاره به سایت تکثیر و پرورش گوزن زرد ایرانی در منطقه مانشت و قلارنگ ایلام هم گفت: پرورش این گونه ارزشمند اما در معرض خطر انقراض با ۶ راس در ایلام شروع شد که موفقیت استان در زمینه تکثیر و احیای این گونه یک شاهکار مهم و شگرف در کشور بوده و تاکنون از این سایت تعداد زیادی گوزن به دیگر زیستگاه های کشور انتقال داده شده است.

وی ادامه داد : مخاطب شناسی در تمام گروه ها و رده های سنی توسط مسوولان موزه صورت گیرد تا مخاطبان به ویژه قشر دانش آموز و دانشجو نسبت به ارزش های اقتصادی محیط زیست آشنا شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار