مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم:
تابناک هرمزگان// مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم گفت: دانشگاه‌ها در استان‌ها بایستی با هم متحد باشند و هر دانشگاه و پژوهشگاهی چند مساله کشور را حل کند که این هم موضوع و هم قانون است.
کد خبر: ۱۰۸۲۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۶ 06 December 2022

به گزارش تابناک از هرمزگان// محمدسعید سیف در حاشیه برنامه سفر خود به بندرعباس اظهار داشت: ماموریت‌گرایی دارای اهمیت بسیاری است و از لحاظ بودجه، امکانات، نرم‌افزار و سخت‌افزار مشکلات بسیاری در کشور وجود دارد،‌ لذا باید تقسیم کار انجام شده و هر دانشگاه و پژوهشگاهی چند مساله کشور را حل کند.

وی ادامه داد:‌ وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی هم برای تحقق این هدف همراهی داشته باشند تا قطب‌ها و مراکز حل مساله شکل گیرد و به صورت جدی‌تر برای حل مسائل اقدام شود، در غیر این صورت، توان پراکنده می‌شود.

وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد کشور هنوز به این دغدغه نرسیده است و مشخص نیست که اگر با روش کنونی جلو بریم به نتیجه برسیم.

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم ابراز داشت: به خاطر کمبود منابع و مشکلات متعدد در کشور باید تقسیم کارها انجام شود و اگر این کار را انجام ندهیم دانشگاه‌ها و مراکز مختلف کارهای موازی انجام می‌دهند، صنایع هم موضوعات خود را در نهادهای مختلف مطرح می‌کنند و نمی‌توانیم به نتیجه مطلوب برسیم.

سیف بیان کرد: تلاش‌هایی که اکنون برای رفع مشکلات در سطح کشور انجام می‌شود پراکنده است و چون هنوز هم‌افزایی بین نهادهای مختلف شکل نگرفته چند مرکز بر روی یک موضوع کار می‌کنند، یعنی ممکن است امسال کاری انجام شود و ۲ سال آینده هم همان کار تکرار شود.

وی گفت:‌ تقسیم کار و برنامه‌ریزی در سطح کشور نامطلوب است، مگر چه اندازه امکانات آزمایشگاهی و نیروی انسانی داریم که چند مرکز مشابه مشغول تحقیق، بررسی و حل یک مساله باشند.وی گفت:‌ تقسیم کار و برنامه‌ریزی در سطح کشور نامطلوب است، مگر چه اندازه امکانات آزمایشگاهی و نیروی انسانی داریم که چند مرکز مشابه مشغول تحقیق، بررسی و حل یک مساله باشند.

سیف تاکید کرد: باید این‌ها را متمرکز و هم افزا کنیم و اگر بتوانیم این مساله را حل کنیم، حداقل داشته‌ها منجر به نتیجه‌ای می‌شود.

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم خاطر نشان کرد: چندین دانشگاه در هرمزگان وجود دارد اما متحد و هم افزا نیستند، اگر دانشگاه آزاد را هم از بین دانشگاه‌های این استان کنار بگذاریم همان دانشگاه‌های دولتی از قبیل پیام نور، علمی کاربردی، فنی و حرفه‌ای هم با هم متحد و هم افزا نیستند.

سیف بیان کرد: ایجاد هماهنگی بین دانشگاه‌ها در درون استان‌ها مصوبه وزارت علوم بود که با تغییر دولت فراموش شد.

انتهای پیام//

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار