مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایلام بیان داشت :چهار نفر از شهروندان ایلامی از ابتدای آذرماه تاکنون به علت گاز گرفتگی جان خود را از دست داده اند.
کد خبر: ۱۰۸۰۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰ 06 December 2022

 به گزارش تابناک ایلام؛ نصرت اله لطفی افزود : طی روزهای اخیر ۲ آقا و ۲ خانم به علت انتشار گاز منواکسیدکربن جان دچار خفگی شده و جان خود را از دست دادند.

وی گفت : این افراد به علت عدم تهویه هوا و نقص فنی در سیسم لوله کشی بخاری های خود با توجه به نشت گاز منواکسیدکربن فوت کرده اند.

لطفی گفت : شهروندان باید موارد ایمنی را در مورد سیستم های گرمایشی منازل خود رعایت کنند تا دچار حوادث ناگوار و مرگبار نشوند.

وی بیان داشت :  چک کردن سیستم لوله کشی هنگام راه اندازی سیستم های گرمایشی و استفاده از کلاهک H مانند ضروری است و لوله های فلزی برای سیستم های گرمایشی بهتر از لوله های فنری هستند.

لطفی افزود : بخاری، شومینه، پکیج آبگرمکن و هودها باید هرکدام دارای سیستم های لوله کشی مجازا باشند و استفاده از سیستم های لوله کشی مشترک برای وسایل خطرناک و حادثه آفرین است.

 وی مطرح کرد : دیده می شود برخی خانواده ها برای تهویه هوا به باز بوردن دریچه کولرها بسنده می کنند، در حالیکه این دریچه ها برای جریان سازی مناسب هوا در منازل قابل اطمینان نیستند و باید از پنجره یا در نیمه باز برای تهویه هوا استفاده کرد.

 لطفی خاطرنشان کرد :  باید لوله سیستم های گرمایشی داغ و شعله آن نیز آبی باشد و سرد بودن لوله و زردی شعله نشان دهنده عدم وجود اکسیژن کافی در آن فضا است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایلام ادامه داد : در مجتمع های مسکونی و آپارتمان ها نباید لوله کشی سیستم های گرمایشی برای تمام واحدها مشترک باشد، بلکه باید در هر واحد مسکونی به تعداد جانمایی سیستم های گرمایشی، لوله های مجزا تعبیه شود./ع

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار