مدیرعامل شرکت گار ایلام خبر داد؛
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام از افزایش ۱۷ درصدی مصرف گاز در ۸ ماهه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۰۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰ 04 December 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ محمود کشاورز از افزایش ۶۳ درصدی مصرف گاز در آبان‌ماه سال‌جاری نسبت به ماه قبل خبر داد و افزود: کاهش دما، برودت هوا و شروع فصل سرما باعث روشن شدن سیستم‌های گرمایشی منازل و ادارات منجر به افزایش با شیب تند مصرف گاز استان در آبانماه شده است.

وی تأکید کرد: با توجه به شروع فصل سرما و افزایش مصرف گاز، می‌طلبد که مشترکین ضمن رعایت صرفه‌جویی در مصرف گاز، تنظیم دمای رفاه محیط بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد را رعایت کنند.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان آبان‌ماه بیش از ۴۸۹ میلیون و ۵۶۰ هزار مترمکعب گاز در استان مصرف شده‌است که این میزان مصرف، افزایش ۱۷ درصدی مصرف گاز استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل را بدنبال داشته است.

کشاورز به افزایش مصرف گاز توسط مشترکین اشاره و تصریح کرد: در این راستا صرفه‌جویی و مدیریت مصرف گاز توسط کلیه مشترکین شهری و روستایی استان ضروری به نظر می‌رسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان ادامه داد: صرفه‌جویی در مصرف گاز، باعث پایداری دائمی شبکه گاز استان و نیز سایر مناطق کشور و برخورداری همه هموطنان از نعمت گاز در فصل سرد سال خواهد بود.

کشاورز رعایت توصیه‌های ایمنی و بهینه سازی مصرف گاز در ادارات دولتی را ضروری دانست و تصریح کرد: براساس ماده ۴۳ قانون بودجه، ادارات و ارگان‌های دولتی مکلفند با راهکارهای عملی ۱۰ درصد از مصرف گاز خود را نسبت به میزان مصرف سال قبل کاهش دهند.

وی راهکار مفید و موثر صرفه‌جویی در مصرف گاز ادارات را، ارتقاء سیستم‌های گرمایشی، عایق کاری موتورخانه‌ها و استفاده از تجهیزات هوشمندسازی در موتورخانه برشمرد و خاطرنشان کرد: گاز، نعمت خدادادی است که بایستی برای نسل‌های آینده نیز نگهداری و صیانت شود که برای رسیدن به این هدف، صرفه‌جویی و مصرف بهینه آن تنها راهکار عملی است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار