استاندار ایلام؛
استاندار ایلام با اشاره به اینکه دستگاه قضا همواره یار و مددکار در مقابله با هرگونه قاچاق و تخلفات است، گفت: کالاهای قاچاق در اموال تملیکی به سرعت باید تعیین تکلیف شوند.
کد خبر: ۱۰۸۰۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷ 04 December 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ حسن بهرام نیا در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با قدردانی از تمامی دستگاه های امنیتی، انتظامی و مرزبانی و قضایی دخیل در ارتباط با مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، اظهار داشت: دستگاه قضا همواره یار و مددکار استان در مقابله با هرگونه قاچاق و تخلفات بوده است.

وی افزود: قاچاق پدیده ای است که علاوه بر ضربه به اشتغال و تعطیلی کارخانه ها در کشور، برای تولید و اقتصاد نیز خسارت های زیانباری ایجاد می کند.

استاندار ایلام با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا و ارز عزم راسخ همه دستگاه ها را می طلبد، عنوان کرد: در بحث قاچاق باید در چارچوب قانون، تمامی دستگاه‌های اجرایی با دستگاه‌های قضایی و انتظامی همکاری لازم را بعمل آورند.

بهرام نیا با قدردانی از عملکرد دستگاه های نظامی، امنیتی، مرزبانی و قضایی در مقابله با قاچاق کالا و ارز استان یادآور شد: عملکرد همه دستگاه های دخیل در این حوزه رضایت بخش است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کالاهای قاچاق موجود در اموال تملیکی باید اسرع وقت تعیین تکلیف و فرآیند اداری در این حوزه تسریع شود، گفت: به دلیل انجام امورات اداری برای واگذاری این کالاها، در برخی از موارد مواد خوراکی قاچاق فساد و به اقتصاد کشور ضربه وارد می شود.

استاندار ایلام با اشاره به تسریع در تعیین تکلیف اموال توقیف شده و کالاهای قاچاق در استان اضافه کرد: پس از توقیف کالا، پرونده قاچاق پس از ارجاع به چندین دستگاه مرتبط برای صدور حکم ارسال می‌شود و این فرایند به طول می‌انجامد که لازم است با هماهنگی قضایی و به‌صورت کاملا قانونی این فرآیند تسریع شود.

بهرام نیا در ادامه با اشاره آخرین وضعیت گمرگ در مهران، افزود: ضمن قدردانی از همه دستگاه ها پس از پیگیری ها گمرگ مهران ساماندهی شد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار