رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: نظام پهنه بندی ابتکاری استان به یک نهضت ملی در سراسر کشور تبدیل گردیده است.
کد خبر: ۱۰۷۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷ 07 October 2015

به گزارش تابناک تبریز، مهندس کریم مهری در جلسه مدیریت جهادکشاورزی شهرستان هوراند و نشست صمیمانه ای که با کارکنان و مدیریت این شهرستان داشت با بیان این مطلب، افزود: نظام پهنه بندی در یک مقیاس بزرگ، تبدیل به یک نهضت ملی شده است و انشاءا... در آینده نزدیک از ردیف ملی از اعتبار برخوردار خواهد شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به روند خرید گندم در آذربایجان شرقی گفت: تا بحال بیش از 400 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

مهندس مهری افزود: توسعه باغات با تکیه بر پتانسیل بومی گزینه ایده آلی است که در آینده نتایج ارزنده ای را نشان خواهد داد.

وی ادامه داد: باید تصدی گری های دولتی را رها کرده و با تکیه بر بخش خصوصی، آموزش و ترویج نیازهای کشاورزان را برآورده سازیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: تائیدیه نهاده های کشاورزی و دامی بر عهده مدیران جهادکشاورزی شهرستان و استان است و باید با فروشندگان غیرمجاز سموم و کود با قاطعیت برخورد شود.

مهندس مهری افزود: خدا را شاکریم که جهادکشاورزی استان از حیث نیروی انسانی متخصص و کارآمد غنی است و با استفاده از نیروهای فداکار و صادق، تمامی اهداف اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی قابل دستیابی است.

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی کشور مسئولیت جدید ما استقلال غذایی و تامین امنیت غذایی است، اظهار کرد: در استان آذربایجان شرقی 70 درصد کشت و زرع بصورت دیم انجام می شود، لذا توسعه ایستگاههای هواشناسی در مراکز جهادکشاورزی بخش ها و شهرستانها ضرورت دارد زیرا تعداد بارش و زمان بارش برای کشاورزان خیلی حائز اهمیت است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: ما باید برای اقتصادی کردن کشاورزی در روستاها تلاش کنیم و این کار با کاهش هزینه های تولید قابل دسترسی می باشد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اهر نیز در خصوص تناوب اقلیمی این شهرستان و مناطق اطراف آن گفت: در این منطقه شاهد اقلیم های متفاوت و متنوع هستیم و در همین راستا ساخت و راه اندازی ایستگاه هواشناسی در شهرستان هوراند امری ضروری است.

مهندس محمد اسدی با اشاره به وجود پسته وحشی در حوزه مدیریت شهرستان اهر بیان کرد: با در نظر گرفتن بحران در منابع آبی و لزوم بهینه کردن استفاده از آبهای زیرزمینی، توسعه باغات پسته در این منطقه می تواند گام موثری در راستای بهره برداری بیشتر و بهتر از منابع آبی باشد.

وی گفت: ترویج و توسعه شیلات در کنار رودخانه ها و حمایت های لازم از طرف جهادکشاورزی استان و توسعه باغات انگور دیم از پتانسیل های خوب این منطقه بشمار می آیند.

مهندس سیاوش حضوری، رئیس مرکز جهادکشاورزی شهرستان هوراند نیز در این جلسه گفت: با وجود مشکلات زیادی که در صدور شناسنامه برای تراکتورداران حرفه ای و شماره گذاری تراکتور در شهرستان هوراند داشتیم، امسال بیش از 940 تن خرید تضمینی گندم انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار