فرمانده انتظامی فارس گفت: عملکرد همیاران پلیس در این استان و تذکرات آنان در مورد پیشگیری از تخلفات رانندگان سرویس مدارس و وسایل نقلیه شخصی والدین، باعث کاهش تخلفات و تصادفات رانندگی شده است.
کد خبر: ۱۰۷۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵ 07 October 2015
به گزارش دریافتی تابناک فارس:سردار احمدعلی گودرزی در همایش همیاران و فرهنگ‌یاران پلیس و راهوران محله و تقدیر از نمونه‌های ترافیکی اظهار داشت: در سال تحصیلی 94-93 به خاطر عملکرد خوب همیاران و فرهنگ‌یاران پلیس تصادفات جرحی و فوتی سرویس مدارس متوقف‌شده و تصادفات خسارتی نیز به حداقل ممکن رسیده است.

وی مشارکت دانش‌آموزان در عرصه ایجاد نظم ترافیکی را سرمایه بزرگ دانست و افزود: در سال گذشته در شهر شیراز 142 هزار دانش‌آموز در مدارس و پارک‌های ترافیکی، آموزش مقدماتی مقررات راهنمایی و رانندگی را فراگرفته‌اند.

فرمانده انتظامی استان فارس ادامه داد: عید نوروز سال 94 نیز در همایشی که با حضور 10 هزار دانش‌آموز در شیراز برگزار شد، 10 هزار خودرو شخصی با حضور یک پلیس افتخاری ساماندهی شد و در پایان تعطیلات همگی مأموریت‌های همیارپلیس را انجام و سفر با والدین را بدون هیچ گونه خسارت به پایان رساندند.

گودرزی به اهمیت رعایت نظم و انضباط در دین اسلام اشاره کرد و گفت: پلیس در راستای ایجاد نظم و امنیت در جامعه تلاش مضاعفی را دارد اما دستیابی به نظم و امنیت پایدار بدون حمایت‌های بی‌دریغ مردم و مسئولان میسر نخواهد شد.

وی بیان کرد: در شش ‌ماهه نخست سال جاری 817 نفر در حوادث ترافیکی استان فارس جان خود را از دست ‌داده‌اند که این آمار زیبنده و در شان مردم فهیم و بافرهنگ استان فارس نیست و لازم است در سالی که به‌نام همدلی و هم‌زبانی از سوی مقام معظم رهبری نام‌گذاری شده و یکی از مطالبات معظم‌له برنامه‌ریزی و اقدام در مورد کاهش تصادفات است، تمام سازمان‌ها در این امر مشارکت داشته باشند.

فرمانده انتظامی فارس برخورد با تخلفات حادثه‌ساز را از اولویت‌های کاری پلیس راهور و پلیس‌راه این استان برشمرد و خاطرنشان کرد: در شش ماهه نخست امسال یک‌میلیون و 900 هزار مورد تخلف در استان فارس ثبت‌ و برای این تخلفات 66 میلیارد تومان اعمال قانون و 259 مورد نیز در مورد رانندگان متخلف نمره منفی اعمال ‌شده است.

گودرزی یکی از عوامل مؤثر در کاهش تصادفات و تخلفات راهنمایی و رانندگی را عمق بخشیدن به فرهنگ ترافیک و آموزش‌های ترافیکی عنوان کرد و گفت: مشارکت آحاد مردم و تمام سازمان‌های ذی‌ربط در امر ترافیک در این زمینه بسیار کارساز خواهد بود.

در این مراسم که با حضور مدیرکل راه و شهرسازی فارس، شهردار شیراز و مسئولان آموزش‌وپرورش این استان در تالار معلم شیراز برگزار شد از نمونه‌های ترافیکی تجلیل به عمل آمد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار