مدیر کل مدیریت بحران : شب گذشته بارش باران شدید موجب خسارت به یک واحد سیلوی گندم واقع در شهرک صنعتی چرام شد.
کد خبر: ۱۰۷۶۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۲ 11 November 2022

مدیر کل مدیریت بحران استانداری کهکیلویه و بویراحمد در بازدید از این واحد خسارت دیده ضمن بررسی میدانی خسارات وارد شده از تلاش برای جبران این خسارات خبر داد.
علیرضا نیکروز به تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، گفت: این واحد در محل شهرک صنعتی چرام واقع شده که در حین بازدید میدانی از برخی مناطق استان، گزارش این حادثه دریافت شد که پس از حضور در محل، وضعیت مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

نیکروز با اشاره به گزارش برخی حوادث منجر به خسارت و نتایج بازدید میدانی از این مناطق در پی بارش‌های اخیر گفت: راه و پل‌های برخی مناطق روستایی در استان دچار خسارت شده اند که اقداماتی فوری در راستای ترمیم و باز نگه داشتن این مسیر‌ها انجام شده است.
وی با گلایه از برخی بی توجهی‌ها به هشدار‌های مکرر مدیریت بحران افزود: پیشگیری بخش زیادی از خسارات در بحران‌ها در صورت توجه به خود اقدامات مراقبتی، ممکن است در حالی که متاسفانه شاهد عدم توجه به این موضوع مهم هستیم.
نیکروز ادامه داد: در بازدید میدانی از برخی مناطق و موارد خسارت دیده، شاهدیم که کوچکترین شاخص‌های ایمنی هم رعایت نشده است به عنوان نمونه برپا کردن سکونتگاه عشایری در مسیل‌ها که به تعداد فراوان دیده می‌شود، انسداد برخی پل‌ها و مسیل‌ها توسط مردم، عملا باعث انحراف مسیر طبیعی عبور سیلاب و نهایتا ورود حجم زیادی آب به خانه‌ها، مزارع و محل‌های نگهداری دام و طیور و تلفات و خسارت سنگین میشود.
وی گفت: به تعداد فراوان مشاهده می‌شود که در بحران‌های از قبل پیش بینی و اطلاع رسانی شده به دلیل بی توجهی و عادی انگاری این هشدارها، خسارات بسیار سنگین و بعضا جبران ناپذیری وارد می‌شود.
مدیر کل مدیریت بحران ادامه داد: ما خود را موظف به کمک به مناطق و مردم دچار بحران و خسارت می‌دانیم، اما هم این منابع محدود است و توانایی جبران خسارت‌های سنگین را ندارد و هم انتظار این است که با توجه امکان پیشگیری از خسارت، عملا منابع هزینه بهبود زیرساخت‌های مقابله با بحران شود.
نیکروز در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به استعلام از مراکز هواشناسی استانی و کشوری و همچنین هشدار‌های سازمان مدیریت بحران کشور گفت: طی امروز و فردا همچنان شاهد استمرار سامانه بارشی در استان خواهیم بود که احتمال بروز خسارت بسیار بالا است لذا از مردم انتظار داریم که نسبت به رعایت موارد ایمنی در مواجهه با این شرایط جدیت داشته باشند.

تصاویر/ بازدید از واحد خسارت دیده در چرام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار