ایمنی لازم برای اجرای و تایید فنی آسانسورها یکی از مواردی است که باید سازمان استاندارد نسبت به آن توجه ویژه ای داشته باشد،اما دفاتری که به عنوان مجری اجرا در حال فعالیت هستند متاسفانه هیچ گونه نظارتی بر جلوگیری از فعالیت آن ها انجام نشده و همین امر موجب بروز خسارت های جانی و مالی به کار فرمایان می شود.
کد خبر: ۱۰۷۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰ 07 October 2015

فعالیت مجریان برای اجرای آسانسورها طی سال های گذشته در استان رونق زیادی داشته به طوری که علاوه بر ارگان و سازمان ها منازل مسکونی که در ارتفاع زیاد احداث می شوند،ملزم به تجهیز و نصب آن در ساختمان هستند.

متاسفانه تعداد زیادی از دفاتر که شاید پروانه اشتغال آن ها در این زمینه ابطال گشته هم اکنون در حال فعالیت هستند و چه بسا اینکه برخی از مجریان هنوز محل مشخصی برای خود نداشته و به صورت سیار فعالیت می کنند.

وسایل و تجهیزاتی که توسط این افراد برای ساختمان ها نصب می شود نیز به دلایل نامشخص شاید فاقد استاندارد های لازم باشند اما به دلیل عدم آگاهی لازم کارفرما و دقت بیش تر بر تحمیل هزینه کم تر برای اجرای آسانسور این مورد در اغلب موارد نادیده گرفته شده و کیفیت کار فدای کمیت می شود.

اما در این میان مدیرکل استاندارد خراسان شمالی طی روزهای گذشته از استاندارد نبودن 37 دستگاه آسانسور نصب شده در محل های عمومی و دولتی مسکن مهر و همچنین بخش خصوصی خبر داده است.

حالا با وجود اینکه برخی مجریان هم اکنون در حال فعالیت بدون پروانه اشتغال در سطح شهرستان های استان هستند،سازمان استاندارد علاوه بر درج نام مجریان مجاز به فعالیت در وب سایت سازمانی خود چه اقدامی برای جلوگیری از فعالیت آن ها انجام داده و همچنین باید گفت در زمینه آگاهی کارفرمایان نیز چه اقداماتی برای فرهنگ سازی انجام شده است؟؟

زمینه های فعالیت های دیگر این مجریان که متاسفانه به صورت غیر مجاز فعالیت می کنند موجب شده کارشناسان بازرس اداره استاندارد نیز با وجود آگاهی نسبت به ملغی بودن پروانه کار این مجریان ایمنی لازم را برای تایید نهایی خود انجام داده و یا اینکه به دلایل نامعلوم از فعالیت این افراد چشم پوشی کرده و نسبت به رفع نقص موجود در اجرا با همکاری کارفرما اقدام کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار