نماینده ولی فقیه در استان ؛
امام جمعه ایلام گفت: اولویت اصلی دشمنان جذب دانش آموزان و دانشجویان و نفوذ در لایه های پنهان ذهنی آنهاست و برای جلوگیری از موفقیت معاندان، انس بیشتر خانواده ها و مسوولان با نسل جدید و شناسایی دغدغه های آنها ضروری است.
کد خبر: ۱۰۷۳۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱ 25 October 2022

به گزارش تابناک ایلام؛  حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در نشست شروع به کار قرارگاه جهاد تبیین در استان ایلام اظهار داشت: دشمن بر روی افکار و تمایلات هیجانی نسل جدید کار کرده و بر روی آنها تاثیرگذار شده و از طریق لایه‌های پنهان فکری جنگ شناختی وارد درون خانواده ها شده است.

وی با بیان اینکه طیف جوان مشارکت کننده در اغتشاشات از تبعات این هنجارشکنی ها خبر ندارند، افزود: دشمن در تبلیغات فریبنده خود به صورت گسترده حرمت شکنی و بی بندباری را بین خانواده های ایرانی تروبج می کند و نسل جوان و نوجوان به عنوان آینده دار انقلاب را نشانه گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار یادآور شد: در اغتشاشات اخیر هرچند جمعیت مشارکت کننده بسیار اندک بود، ولی بخش حساسی از جمعیت که نسل جدید بودند را تشکیل دادند که البته بخش اصلی لیدرهای اغتشاشات را نیروهای آموزش دیده در خارج از مرزها تشکیل دادند و تعدادی نیز مزدوران فریب خورده ای بودند که در قبال دریافت پول اقدام به آشوب کردند.

وی ادامه داد: هرچند دشمن در رسانه های خود فضایی با محتوای سقوط قطعی نظام را القا می کرد و حرکات خشن و هنجارشکنانه نیز حاصل این القات بود، اما باتوجه به اینکه مردم ایران غیرت ملی - دینی دارند، توده مردم کشور با فراخوان های اغتشاشات همراه نشدند و بی حرمتی به مقدسات را به شدت محکوم کردند.

وی اضافه کرد: دشمن به فراست دریافته است که در برابر گسترش انقلاب در عرصه بین المللی نمی تواند کاری از پیش ببرد چرا که ایران اسلامی اقتدار و عظمت خود را با صدور دستاوردهای خود در سطح بین الملل اثبات کرده و نشان داده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام تاکید کرد: آورده های نظام به نسل جوان و نوجوان اطلاع رسانی نشده و نوع زندگی رهبری با زمان پهلوی به درستی تبیین نشده است، در مقابل تبلیغات مسموم رسانه های معاند گلستانی از زندگی غربی و پهلوی برای نسل جدید ترسیم شده است.

وی با بیان اینکه کشور به رشد علمی بالایی رسیده است، افزود: باید برای جذب نسل جوان به نظام و آشنایی و اعتماد آنها به دستاوردهای انقلاب کار شده و در مقوله دشمن شناسی و دشمن ستیزی بیشتر کار شود ، وظیفه آموزش و پرورش و مراکز دانشگاهی برای شناسایی دغدغه های دانش آموزان و دانشجویان بسیار خطیر و حساس است.

وی اظهار داشت: باید افراد کاربلدی به دانشگاه ها و مدارس اعزام و برای اساتید، معلمان و اولیای مدارس کارگاه برگزار کنند و در قالب کلاس به کلاس یا خوابگاه به خوابگاه برای دانش آموزان و دانشجویان، معلمان، مدیران و اساتید کلاس های شناختی در خصوص نقشه های شوم دشمنان و نیز معرفی خدمات و دستاوردهای نظام برگزار کنند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار یادآور شد: برگزاری اردوهای راهیان نور دانش آموزی و دانشجویی باید هدفمند برگزار شود و بیشتر افرادی خاصی که علاقه و تعهدی به نظام ندارند به این اردوها بروند تا با پیشینه دفاع مقدس آشنا شوند و فقط به اعزام افراد متعهد و انقلابی بسنده نشود.

مدیرکل آموزش و پرورش هم گفت: سلسله جلسات مشاوره ای برای دانش آموزان هنجار شکن مشارکت کننده در اغتشاشات و چرایی علت حضور آنها در این آشوب ها در حال برگزاری است.

علی درویشی افزود: پویش خودجوش حجاب در مدارس، پایش نگرشی مدیران و معلمان، المپیادهای درون مدارس، برنامه های نشاط آور و ‌ورود ائمه جمعه به مدارس از برنامه های آموزش و پرورش است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار