نماینده ولی فقیه در استان ؛
امام جمعه ایلام گفت: جامعه ورزش، جامعه ای با نفوذ و تاثیرگذار است که می تواند الگویی برای کل جامعه باشند، شایسته است این قشر جوان و فعال در کنار پرورش جسم به تزکیه روح و رعایت اخلاق و منش پهلوانی نیز توجه کند.ی در سال ۶۵ باید در مقیاس جهانی مطرح شود.
کد خبر: ۱۰۷۲۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸ 18 October 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تباردر دیدار با مدیرکل و کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام اظهار داشت: جامعه ورزش، جامعه ای با نفوذ و تاثیرگذار است که می تواند الگویی برای کل جامعه باشند، شایسته است این قشر جوان و فعال در کنار پرورش جسم به تزکیه روح و رعایت اخلاق و منش پهلوانی نیز توجه کند.

وی با بیان اینکه الگوی ما در پیوند ورزش و معنویت حضرت علی علیه السلام است، افزود: هر چه بتوانیم در عرصه‌ ورزش، ورزشکاران ما انگیزه دینی و معنوی داشته باشند به طور قطع این‌ مهم تاثر جهانی خواهد داشت.

امام‌جمعه ایلام یادآور شد: ورزش عمومی و همگانی نقش ‌مهمی در راستای سلامت و ایجاد نشاط در جامعه دارد و در این راستا باید علاوه بعد قهرمانی، جنبه معنوی آن را نیز مورد توجه قرار داد ، ورزشکار ما به عنوان نماینده جمهوری اسلامی در میادین حضور پیدا می کنند چرا که توجه به این مهم ضربه سنگینی به دشمنان نظام و انقلاب اسلامی وارد می‌کند.

حجت الاسلام کریمی تبار توجه به ورزش را یکی از راهکارهای حل معضلات اجتماعی و اقتصادی دانست و گفت: سجده ورزشکاران در میادین ورزشی بازخوردی بسیار ارزشمند و والا دارد و تاثیرات زیادی در بین مردم دنیا خواهد داشت در واقع یک تبلیغ دینی انجام می گیرد.

وی با اشاره به حادثه تلخ بمباران زمین فوتبال چوار در سال ۶۵ به دست دشمن بعثی افزود: این واقعه ای بسیار تلخ و دلخراش بود که در هیچ کجای جهان مانند آن به وقوع نه پیوسته است.

امام جمعه ایلام ادامه داد: بمباران زمین فوتبال چوار باید در مقیاس جهانی کار شود و این نکته ای است که مظلومیت ایران اسلامی را در سطح جهان نشان دهد که در دوران دفاع مقدس ورزشگاه ما را که در حالی و ورزشکاران در حال بازی بودند، بمباران کردند.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به ساخت فیلم مستطیل قرمز در خصوص این حادثه بیان‌کرد: این فیلم مورد توجه جهانی قرار گرفته است .

وی در بخش دیگری از سخنان خود سرانه ورزشی استان را در حد مطلوب دانست و گفت: تلاش شود کیفیت مکان ها و محل های ورزشی در استان افزایش یابد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار