شهردار اصفهان گفت: تذکر و سئوال از حقوق قانونی اعضای شورای شهر است و استفاده از این حق نباید شائبه ایجاد کند که بین شهرداری و شورا فاصله‌ای وجود دارد.
کد خبر: ۱۰۷۲۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۹ 16 October 2022

علی قاسم زاده اظهار داشت: استفاده از ظرفیت قانونی را حمل بر تنش و چالش و اختلاف نمی‌کنیم و این حق قانونی اعضای شورای شهر است و ما نیز موظف به پاسخ هستیم.

شهردار اصفهان در پاسخ به سئوالات مطرح شده در خصوص پروژه مسکونی شهید کشوری اظهار داشت: تا جایی که اسناد بررسی شد تا الان مصوبه ابلاغی درباره ارتفاعات پروژه شهید کشوری نداریم.  

وی در پاسخ به این سئوال که از ۲ میلیون متر مربع تراکم رایگان که در توافقی به شرکت ساخت و ساز اعطا شده چه مقدار مصرف شده است، گفت: یک میلیون و ۶۰۰ هزار متر مربع تا الان فضای مسکونی ساخته شده است و  مقداری پروژه نیمه تمام نیز داریم که هنوز قابل احصا نیست که البته به اقتضا این موارد به صورت دقیق احصا خواهد شد.

قاسم زاده با ذکر سئوال بعدی که از ساختمان‌های ایجاد شده چند ساختمان بدون پروانه ساخته شده است، گفت: ۵۲ بلوک، فاقد پروانه ساختمانی هستند، علت عدم ارائه مستند قانونی توسط شرکت مسوول باعث شده که در یک سال گذشته پروانه‌ای صادر نکنیم تا مقدمات و مجوزات قانونی به ما ابلاغ و از احداث جلوگیری شود.

وی ادامه داد: اینکه در گذشته چرا مانع اجرا نشده‌اند اطلاعی در دست نداریم اما در یک سال گذشته بنابر آنچه مطلع شده‌ایم، خلافی در این مدت شکل نگرفته است.
شهردار اصفهان در این خصوص که از ساختمان‌های شهرک چند ساختمان پایان ساخت دریافت کرده‌اند، گفت: ۲۵ بلوک شهری از ۶۳ بلوک در ۱۳۰ هکتار، پایان کار گرفته‌اند.  

وی با ذکر این سئوال که برقراری زیرساخت‌های شهرک به عهده چه مرجعی است و چرا تاکنون تامین نشده است؟ گفت: براساس صورت جلسات احداث زیرساخت‌ها بر عهده شرکت طرف قرارداد بوده است؛ براساس برآوردی که صورت گرفته ۷۰ درصد زیرساخت‌ها احداث نشده و ۳۰ درصدی که کار شده از نظر استانداردهای راه و شهرسازی مورد تایید ما نیست و این مطالبه را از شرکت مسئول داریم.

قاسم زاده گفت: سوالات بعدی در خصوص بحث شخصیت‌های حقیقی و حقوقی مطرح بود که جواب مکتوب و مستند بر اساس داده‌های احصا شده آماده کرده‌ایم که به رئیس شورا تقدیم می‌شود.

وی افزود: حسابرس شهرداری مامور شد که این پرونده‌ها را به صورت اختصاصی بررسی کند و اطلاعاتی که از مسیر حسابرسی به دست خواهد آمد به صورت مکمل پرونده امروز تقدیم شورا خواهد شد.

شهردار اصفهان گفت:در زمان حاضر برای ساخت و ساز جدید پروانه صادر نمی‌شود تا تشریفات قانونی طی و شورای عالی شهرسازی آن را ابلاغ کند.

وی ادامه داد: دستگاه‌های نظارتی نیز به صورت کامل در جریان قرار گرفتند و مستندات خواسته شده را تقدیم کرده‌ایم. این دستگاه‌ها باید افراد مقصر را تشخیص دهند.

قاسم زاده در پاسخ به این سئوال که چطور پروانه ساختمانی داده نشده اما پایان کار داده شده است، گفت: ممکن است فرد خلاف ساخته باشند اما در کمیسیون ماده ۱۰۰ موارد را پیگیری کند و ما پایان کار را به او بدهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :