معاون استاندار ایلام؛
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام بر اجرای عدالت مالیاتی و جلوگیری از تضییع حقوق مودیان مالیاتی تاکید کرد و گفت: مسیرهای فرار مالیاتی مسدود می شود.
کد خبر: ۱۰۷۲۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۶ 17 October 2022

به گزارش تابناک ایلام ، شهریار عباسی اظهار داشت: یکی از مشکلات حوزه مالیاتی فرار مالیاتی افرادی بوده که در گذشته بصورت نیابتی اقدام به تهیه کارت بازرگانی به اسم افراد بی بضاعت و کالا واردات می کردند ولی علیرغم فروش کالاها، مالیات خود را هم پرداخت نکرده اند.

وی با بیان اینکه صدور کارت بازرگانی، شرایط خاص خود را دارد که هم در قانون و مصوبه هیئت وزیران و هم در قانون صادرات و واردات به آن‌ اشاره‌ شده است، افزود: بازرگانان باید دارای شرایطی باشند تا کارت بازرگانی برای آنان صادر شود، بر همین مبنا شرایط سخت‌تری برای صدور کارت بازرگانی در نظر گرفته شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام تاکید کرد: در جلسات مربوط به مالیات و به دستور استاندار ایلام بررسی این موضوع به طور جد در دستور کار قرار گرفته و پرونده های قضایی برای پیگیری و پرداخت این مالیات تشکیل شده است.

عباسی اضافه کرد: گمرک استان باید اطلاعات مربوط به صاحبان کالاها را در اختیار اداره کل امور مالیاتی قرار دهد و بانک ها نیز باید همکاری لازم را در جهت مسدود کردن حساب ها داشته باشند.

در این جلسه مصوب شد جهت تسریع در رسیدگی به پروندها، دادگستری استان نسبت به تعیین یک شعبه، اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهد و جلسات به صورت مستمر و منظم تا حصول نتیجه نهایی ادامه یابد./ع

بیشتربخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار