معاون امور اجتماعی بهزیستی ایلام گفت: سه هزار و 600کودک مهدهای این استان زیر پوشش طرح توزیع رایگان غذای گرم قرار خواهند گرفت.
کد خبر: ۱۰۷۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۹ 07 October 2015
  معاون امور اجتماعی بهزیستی ایلام گفت: سه هزار و 600کودک مهدهای این استان زیر پوشش طرح توزیع رایگان غذای گرم قرار خواهند گرفت.
به گزارش تابناک ایلام، زهرا همتی بااعلام این خبر بیان کرد: این طرح برای نهمین سال متوالی در شماری از روستا مهدها، مهد های حاشیه شهرها و مناطق محروم استان ایلام اجرا می شود.
وی با بیان اینکه این طرح فردا بصورت رسمی در مهدهای کودک ایلام آغاز خواهد شد تاکید کرد: در این طرح هر روز یک وعده غذای گرم بصورت رایگان در میان بچه های این مهدها توزیع می شود.
وی مدت زمان اجرای این طرح را پنج ماه و از افزایش دو برابری سرانه غذای هر یک از کودکان در این طرح در سال جاری خبر داد و گفت: سرانه هر کودک در این طرح 20 هزار ریال است.
معاون اجتماعی بهزیستی ایلام بیان کرد: برای اجرای این طرح پنج میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار از سوی سازمان بهزیستی کشور اختصاص یافته است.
همتی گفت: وعده های غذایی پخش شده میان کودکان بر اساس برنامه غذایی شبکه بهداشت استان تنظیم و در این مهدها اجرا می شود.
وی فقر زدایی و جلوگیری از سوء تغذیه کودکان در مناطق روستایی، محروم و حاشیه شهرها، ارتقای سطح سلامت این کودکان و رشد و تکامل ذهنی و جسمی در کودکان را از اهداف اجرای این طرح برشمرد.
10 هزار کودک ایلامی در بیش از 300 مهد کودک شهری و روستایی استان نگهداری می شوند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار