مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام گفت: برای یادمان‌های دفاع مقدس، راهیان نور، شهدای گمنام حدود 4 میلیارد تومان مصوب و 2 میلیارد به یادمان قلاویزان و 2 میلیارد دیگر به یادمان شرهانی اختصاص می‌یابد.
کد خبر: ۱۰۷۱۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰ 15 October 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ محمدحسین فولادی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان ایلام بیان داشت: سال گذشته در اولین سفر رئیس جمهور که مصادف با هفته دفاع مقدس میزبان حضور وی و هیات همراه به استان ایلام بودیم.

وی افزود: در اولین روز، رئیس جمهور به یادمان شهدای قلاویزان سفر کرد و در بین رزمندگان قرار گرفت اما در بحث دفاع مقدس و یادمان های ملی و شهدای گمنام اعتبارات قابل قبولی تخصیص داده نشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان ایلام ادامه داد: برای یادمان های دفاع مقدس، راهیان نور، شهدای گمنام حدود 4 میلیارد تومان مصوب و 2 میلیارد به یادمان قلاویزان و 2 میلیارد دیگر به یادمان شرهانی اختصاص می‌یابد. 

وی یادآور شد: تاکنون 3 میلیارد تومان محقق شده که یک میلیارد و دویست میلیون تومان به بنیاد حفظ آثار اختصاص و برای یادمان شرهانی هزینه شده و یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان برای یادمان به سپاه داده که برگشت خورد که دوباره آن مبلغ را تخصیص می دهند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان تصریح کرد: استان ایلام تنها استانی که در اولین سفر ریاست جمهوری و در زمان استاندار وقت در این حوزه حداقل اعتبار به آن داده شده است.

وی بیان کرد: با استاندار جدید در خصوص موارد مطرح شده رایزنی صورت گرفته که در متمم سفر قرار است مبلغ 10 میلیارد تومان دیگر به یادمان های قلاویزان و شرهانی اختصاص پیدا کند ولی هنوز واریز نشده است.

سرهنگ فولادی اظهار داشت: 7 یادمان ملی، 19 یادمان استانی، 400 نقطه یادمانی، 36 نقطه یادمان شهدای گمنام، 86 شهید گمنام در این یادمان ها تدفین شده‌اند که نیازمند توجه ویژه به این حوزه هستیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان در پایان خاطرنشان کرد: از هم اکنون برنامه ریزی ها برای دور دوم سفر آغاز شده که بتوانیم در حوزه گردشگری دفاع مقدس اعتبارات لازم را جذب کنیم./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار