استاندار ایلام ؛
استاندار ایلام گفت: برای ساخت یادمان های شهدا ۵۰ میلیارد ریال اختصاص داده می شود و امیدواریم با اختصاص اعتبارات ملی شاهد شکوفایی یادمان های شهدا و راهیان نور در استان ایلام باشیم.
کد خبر: ۱۰۲۹۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹ 20 February 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ حسن بهرام نیا در نشست ستاد پشتیبانی از راهیان نور و یادمان های دفاع مقدس با حضور رییس سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری دفاع مقدس سپاه و بسیج کشور و مجموعه اعضا استانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تقدیر از مجموعه دست اندرکاران راهیان نور اظهار داشت: از فرماندهی سپاه استان و مجموعه سپاه و بسیج استان و تمام گروه ها، نهادها و افرادی که از گذشته تاکنون در راستای حفظ و نگهداشت و نشر فرهنگ ایثار و شهادت با ایجاد زیرساخت یادمان های شهدا و راهیان نور اقدام کرده اند، تقدیر می شود.

وی افزود: امیدواریم با همه ظرفیت های استان و ظرفیت های ملی بتوانیم یادمان های شهدا را در شان و منزلت شهدا و مردم شهید پرور ایجاد کنیم.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری در مورد استان ایلام تاکید کرد: از نگاه مقام معظم رهبری، استان ایلام مظهر همه خوبی هاست و ما هم باید با همه وجود در این مسیر والا در جهت ساخت یادمان های شهدا و نشر ارزش های دفاع مقدس حرکت کنیم.

بهرام نیا با بیان اینکه استان ایلام یک گنجینه ارزشمند از دوران دفاع مقدس است، ادامه داد: با وجود کارهای خوب انجام شده اما لازم است بیشتر قدر این سرزمین مقدس شناخته بشود.

وی در راستای بالفعل کردن ظرفیت های مهم استان در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: در این راستا باید از همه ظرفیت ها متناسب با توان استان استفاده کنیم.

استاندار ایلام در ادامه گفت: ۲ یادمان قلاویزان و شرهانی بعلاوه هفت یادمان دیگر کارکرد فراملی دارند و در این زمینه نیازمند ساری و جاری شدن اعتبارات ملی به سمت استان هستیم.

وی افزود: همه مجموعه دست اندرکاران استان وظیفه داریم در این راستا تلاش کنیم اما اعتبارات استانی کم برخورداری چون ایلام برای این موضوع کافی نیست و لازم است در حوزه ملی به این مهم توجه کافی شود.

رییس ستاد راهیان نور استان در ادامه با عنوان این مطلب که ایجاد زیرساخت های یادمان شهدا و دفاع مقدس در ایلام برای استفاده در سطح ملی و فراملی برای گردشگران مذهبی، طبیعت گردی و دفاع مقدس‌ است، اضافه کرد: استان ایلام گرانیگاه و قبله گاه همه دلدادگان به عتبات عالیات، نظام و مملکت است اما به علت کم برخوردار بودن استان نمی توانیم پاسخگوی تمام نیاز گردشگران در حوزه های مختلف باشیم و برای این مهم نیازمند توجه در ابعاد ملی به این ظرفیت مهم و عظیم هستیم.

استاندار ایلام در پایان از همه ادارات کل و فرمانداران استان خواست که همه ظرفیت و توان خود را در راستای ساخت یادمان شهدا و تبلور فرهنگ ایثار و شهادت در طبق اخلاص بگذارند و دین خود را ادا کنند./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار