رییس شورای فرهنگ عمومی فردیس استان البرز گفت: ایجاد رضایتمندی مردم بزرگترین مولفه برای امنیت پایدار است که باید در ملاقات های مردمی مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۱۰۷۱۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸ 13 October 2022

به گزارش «تابناک البرز» حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان فردیس  که با موضوع جهادتبیین و تقویت کارفرهنگی و تربیتی در مدارس برگزارشد،افزود: نسل دهه  هشتادی را درک کنیم به ویژه نوجوانان و جوانان ذهنی دارند که در آن نفرت ایجاد کردند، ذهنی دارند که یک سویه بمباران خبری شده است.

وی ادامه داد:  برقراری  صمیمیت و گفت و گو و تبادل  افکار و داشتن صبر و بردباری در مقابل این نسل  باید سرلوحه امور قرار گیرد همان چیزی که رهبر معظم انقلاب برآن تاکید دارند.
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر جهادتبیین تاکید دارند، اظهارداشت: باید در عرصه جهادتبیین گره گشایی کرد و ذهن جوانان بازشود.

امام جمعه شهرستان فردیس گفت: برگزاری دوره های آموزشی با کمک آموزش و پرورش، شورای و شهرداری فردیس در دستور کار است .
حسینی افزود: در اجرای جهادتبیین اولویت اول در مدارس با کمک طلبه ها است و در قالب  پرسش و پاسخ به مطالبات دانش آموزان پاسخ داده شود.

حسین ناصرخاکی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فردیس نیز گفت: دستگاه‌های فرهنگ ساز در کشور می توانند فرهنگ تزریق  کنند،  فرهنگ غالب همان فرهنگ عمومی است اینکه چرا شورای فرهنگ عمومی تشکیل شد بخاطر این است که فرهنگ غالب جامعه را تنظیم کند.
وی  افزود:  امروز شاهد آن  هستیم  که معاندین با دروغ پردازی هابه حول  موضوع مهسا امینی می پردازند.
وی بیان داشت: در جهادتبیین بحث عفاف و حجاب را شاهد هستیم، ۳۶۰ کارکرد برای ۲۴ دستگاه نهادینه شده است ،در زمان رضا شاه به زور چادر از سر زنان می کشیدند اما الان در این نظام اسلامی چادر را از سر یک فرد محجبه می کشند.

ناصر خاکی  در ادامه افزود: فرهنگ باید از مهدکودک و پیش دبستانی ها شروع شود، موضوع فرهنگ این نیست که ما فقط پمپاژ فرهنگ، ارزش ها و تغییررویکرد کنیم بلکه قبول کردن فرهنگ در افراد مهم است.
دادستان فردیس گفت: برای ساختن یک فرهنگ جامعه ۲۵ سال زمان نیاز است ؛ امروز ماهواره ها بر فرهنگ جامعه ما تاثیر می گذارند هر چقدر هم بخواهیم ماهواره را جمع کنیم باز به سمت ماهواره می روند شاید بتوانیم فضای مجازی را با تلگرام و واتساپ فیلتر کنیم ولی شبکه های ماهواره را نمی توان زیرا پمپاژ فرهنگ منفی و غربی می کنند و به اضافه انفعالی که در ایران حاکم است .
وی افزود: فضای مجازی رها شده فتنه رهاشدگی جامعه است ؛ جوانان را رها کردیم ؛ در جریان فتنه شناسی اگر عالم ها رها شوند موجب تردید می شود و نباید  دانش آموزان و دانشجویان به هرحال خود رها شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار