مدیرکل استاندارد ایلام گفت: استاندارد نقطه عطف پایداری اقتصادی و کلید ورود به بازارهای جهانی بوده که با وجود مرز بین المللی مهران ظرفیت های زیادی برای صادرات کالاهای تولیدی در این استان وجود دارد.
کد خبر: ۱۰۷۱۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۳ 12 October 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ مهناز همتیدر دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اظهار داشت: سازمان استاندارد در تحقق اهداف حوزه تولید، صادرات و واردات کالا و همچنین رضایتمندی مصرف کنندگان کالاها با تایید و اطمینان بخشی نسبت به کیفیت و سلامت کالا نقش مهمی دارد.

وی با اشاره به پتانسیل و ظرفیت‌های مرز بین المللی مهران برای صادرات کالا افزود: به طوری قطع استاندارد سازی کالا شرط تحقق توسعه صادرات در مرز مهران است چرا که کیفیت نامطلوب و غیر استاندارد ماندگاری و دوامی در بازار ندارد.

مدیرکل استاندارد ایلام با تاکید بر اینکه تولید و ارائه خدمات بدون توجه به کیفیت و استاندارد، برای اقتصاد کشور آسیب جدی است، گفت: باید با ارایه راه حل های کاربردی، اقتصادی پویا را در کشور و استان ایجاد کرد تا بتوان به مولفه های مهم اقتصادی دست یافت.

همتی به اهمیت استاندارد و لزوم توجه واحدهای تولیدی به استاندارد و کیفیت اشاره کرد و بیان کرد: استاندارد نقطه عطف پایداری اقتصادی و کلید ورود به بازارهای جهانی است و امیدواریم تمامی دستگاه های اجرایی استان با تعاملی سازنده زمینه هم افزایی در تولیدات و خدمات استاندارد در استان را فراهم کنند.

وی با اشاره به میزان صادرات کالاهای استاندارد از مرز بین المللی مهران در بازه زمانی نیمه نخست سال جاری گفت: این مدت ۷۵ هزار و ۸۵۸ هزار تن کالای استاندارد از طریق مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.

مدیرکل استاندارد ایلام ادامه داد: عمده کالاهای صادر شده تحت نظارت و کنترل کیفی این اداره کل در مدت یاد شده شامل سنگ‌های ساختمانی، سنگ آهن، کاشی، میلگرد، مواد شیمیایی و قطعات یدکی خودرو بوده است.

وی افزود: این مدت (نیمه نخست سال) بیش از ۱۸۲ تن کالای استاندارد از مرز مهران وارد کشور شده است.

مدیرکل استاندارد استان ایلام یادآور شد: همچنین در این بازه زمانی برای ۸۰۸ فقره پرونده صادراتی و ۱۰ فقره پرونده وارداتی مجوز (صادرات و واردات) صادر شده است.

همتی بیان کرد: ۹۵۸ فقره آزمون تعیین ماهیت در آزمایشگاه اداره استاندارد شهرستان مرزی مهران انجام شده که بیشترین آن مربوط به آهک و کربنات سدیم است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار