بی شک نیروی انتظامی پیشانی نظام اسلامی و شاخص‌ترین چهره به‌عنوان نماد اقتدار حکومت در بستر جامعه است.
کد خبر: ۱۰۷۰۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹ 03 October 2022

تابناک ایلام ،امین دانیالی :: اقتدار و صلابت بی‌نظیر نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مایه افتخار و پشت گرمی مردم است.

پلیس تامین کننده و ضامن اصلی برقراری و حفظ امنیت عمومی است.نیروی انتظامی در همه صحنه های حساس و بحرانی، بلایای طبیعی و خنثی سازی توطئه دشمنان این نظام با ایمان راسخ در میدان خوش درخشیده است و همواره تلاش می کنند امنیتی پایدار در جامعه برقرار نماید.

نیروی انتظامی جلودارو پرچمدار اقتدار و خدمت در تمام عرصه ها بوده ،باید گفت در میان همه نیاز‌های بشر، امنیت از اهمیت و اولویت بیشتری برخوردار است . جامعه و مردم هنگامی احساس آرامش و امنیت خواهند کرد که شاهد حاکمیت قانون و اقتدار نهاد‌های مسئول باشند و نقش نیروی انتظامی درحاکمیت قانون و اقتدار نظام از سایر نهاد‌ها پررنگ‌تر و برجسته‌تر است.

دراتفاقاتی چون اغتشاش وبی نظمی اجتماعی صلابت نیروهای انتظامی باعث شده است نفوذ دشمنان در ایجاد ناامنی و بی انضباطی به سنگ بخورد.همواره مهم‌ترین خواسته مردم از حکومت‌ها امنیت است و فلسفه وجودی حکومت‌ها، ایجاد فضای آرامش روحی و روانی و استقرار و ارتقای امنیت در سطح جامعه است.

مولای متقیان حضرت علی علیه السلام می‌فرمایند: «امنیت، نعمت ناشناخته‌ای است که تا از بین نرود، ارزشش پدیدار نمی‌شود». اگر امنیت جامعه به هر دلیلی مخدوش و یا حتی متزلزل شود شیرازه امور و نظم و انتظام اجتماعی از هم گسسته و هیچ صنف و گروهی در چنین شرایطی قادر به انجام کار نخواهد بود.

مقام معظم رهبری می‌فرمایند:مردم می‌خواهند نیروی انتظامی قوی و مقتدر باشد، هوشمند و پیچیده باشد، سالم و امین باشد، سریع و به هنگام باشد، مؤدب و اهل بیان و تفاهم با مردم باشد، این انتظارات مردم از نیروی انتظامی است. شما در بخش‌های قابل توجهی، این لیاقت و آمادگی را از خودتان نشان دادید».

بی شک نیروی انتظامی پیشانی نظام اسلامی و شاخص‌ترین چهره به‌عنوان نماد اقتدار حکومت در بستر جامعه است.

نقش سبزپوشان و سروقامتان نیروی انتظامی در ایجاد امنیتی پایدار بی بدیل همواره پررنگ است، امروز کسی نیست که از اهمیت حضور پلیس بی خبر باشد و ماموران انتظامی را ملجاء و پناهگاه خود نداند.همه میدانیم طبق

قانون اساسی هدف از تشکیل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران «استقرار نظم و امنیت و تأمین آسایشی عمومی و فردی و نگهبانی و پاسداری از‌دستاورد‌های انقلاب اسلامی در چهارچوب این قانون در قلمرو کشور جمهوری اسلامی ایران» تعیین شده است و در میان همه نهادها، سازمان‌ها و ارگان‌های مسئول در حوزه امنیت، نیروی انتظامی بیشترین و متنوع‌ترین وظیفه، نقش و مسئولیت را در ارتباط مستقیم با مردم در حوزه نظم، انضباط، آرامش و امنیت اجتماعی دارد حضور مقتدرانه نیروی انتظامی در عرصه‌هابه اندازه‌ای که آرامش و امنیت قانون شکنان و برهم زنندگان نظم عمومی را مخدوش می‌کند، به همان میزان و بلکه بیشتر سبب آرامش روحی مردم و امنیت جامعه خواهد شد.

وجود نیروی انتظامی را آنجا لمس کرده اید که سارقی به منزل شما ورود می کند و پناه می برید به نیروی انتظامی ، آنجا که ساقی مواد افیون در کوچه شما جوانان را اغفال می کند ، آنجا که خودروی شما در امان است از دست سارقان . آنجا که فرزندان شما بدون وجود هیچ مزاحمی صبح تا شب دنبال کار و زندگی هستند و در امنیت کامل شب به منزل برمی گردند. وقتی بی پناه در جایی گیر افتاده اید و با شماره ۱۱۰ به آرامش می رسید. و درلحظه لحظه های زندگی وجود این سبزپوشان بی ادعا وجودشان را حس می کنید ./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار