نماینده مردم بندرعباس به عنوان مخالف استیضاح آخوندی گفت: وزارت راه ۱۲۳ هزار میلیارد تومان برای اتمام پروژه‌ها نیاز دارد در حالیه که بودجه‌اش امسال ۶۴۰۰ میلیارد تومان بوده؛ واقعاً با این وضع بودجه و اعتبارات غیر از این می‌شود کاری کرد؟
کد خبر: ۱۰۶۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰ 06 October 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، منصور آرامی، نماینده مردم بندرعباس در جلسه استیضاح عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی به عنوان مخالف این استیضاح گفت:
 
   بعد از فرمایشات موافقین استیضاح بنده بعد از فرمایش وزیر می‌خواهم در مخالفت با استیضاح و در دفاع از عملکرد ایشان مطالبی عرض کنم.
 
   ما می‌خواهیم از وزیری بگوییم که وزیری استراتژیک هست و وزیری با نگاه ملی هست.
 
   وزارت راه تنها یک وزارتخانه پیمانکاری نیست؛ بنابراین وزیر باید نگاهش استراتژیک باشد و باعث رشد و پیشرفت اقتصاد کشور باشد وگر نه تبدیل به یک مدیر کارگاه می‌شود و واقعاً نباید نگاه ما به این وزارتخانه نگاه سیاسی نباشد که خطا است.
 
   من باید شهادت بدهم واقعاً تعامل خوبی وزیر و معاونانشان با کمیسیون عمران داشتند؛ ممکن است که دیر و زود شده باشد و سفر بودند ولی معاونین ایشان مرتباً پیگیر هستند.
 
   دوستان وزارت راه و شهرسازی با این مدیریت به اعتقاد ما با تغییر یک رویکرد از یک وزارتخانه کاملاً دولتی به یک وزارتخانه با همکاری بخش خصوصی پیش می روند و این نشان می‌دهد که وزارتخانه در حال تغییر رویکرد است.
 
   در بخش ریلی که هم در سیاست های کلی رهبری تاکید شده و هم در برنامه پنجم آمده و هم در قانون بودجه آمده حدود 2700 میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی داریم؛ 1543 کیلومتر آزادراه به ارزش 19 هزار میلیارد با بخش خصوصی قرارداد بسته شده است.
 
   این وزارتخانه 123 هزار میلیارد تومان برای اتمام پروژه‌ها نیاز دارد در حالیه که بودجه اش امسال 6400 میلیارد تومان بوده؛ واقعاً با این وضع بودجه و اعتبارات غیر از این می‌شود کاری کرد؟ آیا این وزارتخانه نباید برود به سمت مشارکت خصوصی.
 
   در مورد مسکن مهر فرمایشات زیادی عنوان شده؛ من به عنوان شهردار 40 هزار واحد پروانه صادر کردم.
 
   واقعا مسکن مهر مشکلاتش یکی دو تا نیست مطمئن باشید اگر دولت دیگری هم بیاید وضع مسکن مهر از این بهتر نخواهد شد.
 
   طرح مسکن مهر دارای نقاط ضعف است و ابعاد این مشکلات مسائل اجتماعی فرهنگی و اقتصادی و حتی امنیتی را در پی دارد این سال 91 به رئیس جمهور وقت منتقل داده شد.
 
   مشکلات مسکن مهر شامل آب و گاز و حمل و نقل و ... می‌باشد.
 
   برآوردهای اولیه هزینه ساخت متقاضیان از ابتدا به عرض مردم نرسیده؛ این موضوع آن موقع به رئیس جمهور وقت گفته شده است.
 
   ایرادات فنی اساسی در برخی مشکلات مسکن مهر ایجاد شده که توجه به آنها ضروری است؛ مانند واگذاری اراضی نامناسب؛ اینها مشکلات این پروژه هست، نیازسنجی‌های انجام شده در ارتباط با مسکن مهر مبتنی با واقعیات جامعه نبوده است.
 
   امروز مردم ما در اطراف بندرعباس می‌دانند که چه مشکلاتی وجود دارد، مدرسه ندارند و کلانتری ندارند و ... اینها مشکلاتی است که از قبل بوده، بنابراین واقعاً به عنوان کسی که در مسکن مهر از سال 85 درگیر بودم و همان موقع بارها در حضور رئیس جمهور وقت این گزارشات را داده ام.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار